شنبه 29 اردیبهشت 1403

تحرکات جدید آمریکا در منطقه شمال عراق

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
تحرکات جدید آمریکا در منطقه شمال عراق

اقتصادنیوز: رسانه‌های عراقی خبر دادند، یک هیئت عالی‌رتبه از نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق و سوریه با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، ریاست اقلیم کردستان در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌های عراقی قرار دارد تاکید کرد، بارزانی در این دیدار با ژنرال متئو مک فارلن فرمانده سابق نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق و سوریه و ژنرال جو وال فاول جانشین او در این پست دیدار و گفتگو کرد.

مک فارلن همچنین در یک نشست مطبوعاتی ادعا کرد، تحرکات گسترده اخیر نیروهای آمریکایی در منطقه مرزی عراق و سوریه، صرفا تحرکات روتین بوده و شایعات مربوط به تدارک برای جنگ امری تاسف بار است.

او مدعی شد ما به خانواده نظامیان خود قول داده ایم که آنها را برای سال‌های طولانی در منطقه باقی نگه داریم.

به زعم این فرمانده ارشد ائتلاف، این نیروها بین 9 تا 12 ماه آینده برای اجرای تعهدات خود به کردستان در منطقه باقی خواهند و بعد از آن به آغوش خانواده هایشان باز می‌گردند.

او همچنین فاش کرد، هدف از انجام برنامه اصلاحات در وزارت پیشمرگه عراق، ادغام این نیروها است، زیرا ما متعهد به حمایت از نیروهای پیشمرگه هستیم و آمریکا و نیروهای پیشمرگه هدف مشترکی دارند.

از سوی دیگر رسانه‌های اقلیم کردستان اعلام کردند کنسول جدید آمریکا در اربیل کار خود را آغاز کرده است.

مارک استرو امروز با مسئول روابط خارجی در حکومت اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کرد.

استرو سابقه فعالیت در بخش رسانه‌های بین المللی وزارت خارجه آمریکا را در کارنامه داشته و قبل از آن نیز به عنوان خبرنگار!! در شهرهای مختلف عراق همچون بصره و حله مشغول به کار بود.

وی همچنین سرکنسول آمریکا در کراچی پاکستان هم بود.

همچنین بخوانید