دوشنبه 2 مهر 1403

تداوم بمباران یمن توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تداوم بمباران یمن توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی

تهران - ایرنا - منابع نظامی یمن شنبه شب گزارش دادند؛ جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی ظرف 24 ساعت گذشته 37 بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از المسیره یمن، ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته، در 2 نوبت استان صعده، 20 بار استان مأرب و 15 بار نیز استان الجوف یمن را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ائتلاف سعودی نیز در ادامه حملات خود به استان الحدیده، 79 بار آتش بس در این استان را نقض کردند.

از سوی دیگر، «ترکی المالکی» سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف سعودی با اعلام انجام عملیات پهپادی و موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت عربستان، مدعی شد که نیروهای ائتلاف بامداد یکشنبه یک پهپاد بمب گذاری شده را که به سمت منطقه جازان واقع در جنوب عربستان شلیک شده بود، سرنگون کردند.

در تحولی دیگر در یمن، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه شب جزئیات بیشتری از عملیات خود در استان بیضاء واقع در جنوب این کشور را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، «رضوان محمد قنان» معروف به «ابو ولید العدنی» سرکرده گروهک تروریستی داعش در یمن و چهار نفر از سرکرده‌های ارشد این گروه به نام های «معین ناصر المفلحی» سرکرده امنیتی داعش، «عبد محمد انعم» سرکرده مالی داعش، «سلیمان العدنی»، مسئول دفتر سرکرده داعش و «عبدالله مسعود الجراح» از بنیانگذاران داعش در استان البیضاء طی عملیات روزهای اخیر نیروهای یمنی کشته شدند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز جمعه اعلام کرد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، با انجام عملیاتی در استان بیضاء علیه القاعده و داعش که مورد حمایت ائتلاف سعودی هستند، مناطق تحت اشغال گروه‌های تکفیری را آزاد کردند.

وی گفت: نیروهای مسلح، عملیات ویژه نظامی در منطقه «قیفه» و اطراف آن واقع در استان بیضاء انجام دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: در این عملیات بزرگترین مخفی‌گاه‌های عناصر تکفیری هدف قرار گرفت و مناطقی آزاد شد که بزرگترین پایگاه‌های داعش و القاعده در سطح شبه جزیره عربستان در آن قرار دارد.

عربستان به همراه امارات متحده عربی و برخی کشورهای دیگر عربی در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.