یک‌شنبه 15 مهر 1403

تدوین و نظام‌مند کردن ساختار هویتی استان مرکزی در دستور کار قرار دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تدوین و نظام‌مند کردن ساختار هویتی استان مرکزی در دستور کار قرار دارد

مخلص الائمه توجه به مولفه هویتی و موجودیت جامعه را از جمله مولفه های مهم پیشرفت و توسعه جامعه عنوان کرد و گفت: تدوین و نظام مند کردن ساختار هویتی استان مرکزی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در نخستین پیش کنگره بین المللی آیت الله العظمی آقا ضیاء الدین عراقی گفت: انسان زنده 2 شاکله جسمی و ظاهری و شاکله معنوی و درونی دارد که به شاکله معنوی در کنار شاکله جسمی شخصیت گفته می شود.

مخلص الائمه اظهار کرد: در خصوص جامعه که موجودیت انسانی زنده است به شاکله معنوی آن هویت گفته می شود. و اگر شاکله جسمی آن آسیب وارد شود تا زمانی که هویت جامعه برقرار است آن جامعه زنده و مقتدر است.

وی با اشاره به اینکه اگر شاکله هویتی یک جامعه گرفته شود آن جامعه آسیب پذیر و قابل انحلال است ادامه داد: توجه به مولفه هویتی و موجودیت جامعه از جمله مولفه های مهم پیشرفت و توسعه جامعه بوده و تا هویت نباشد پیشرفت صورت نمی گیرد.

استاندار مرکزی افزود: بر این اساس حسب فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین و نظام مند کردن ساختار هویتی استان مرکزی در دستور کار قرار دارد.

مخلص الائمه بیان کرد: استان مرکزی زادگاه 25 درصد مشاهیر کشور بوده و شخصیت امام خمینی (ره) با تمام مشاهیر و مفاخر کشور برابری می کند.

وی یادآور شد: حوزه علمیه اراک که به فرموده رهبر معظم انقلاب مادر حوزه علمیه قم بوده و شاکله اصلی شخصیت امام (ره) در حوزه علمیه این شهر شکل گرفته است.

استاندار مرکزی گفت: تلاش داریم ساختار نظامند و هویتی استان مرکزی را با کمک اهل علم و اندیشه شکل داده شود.

انتهای پیام /