یک‌شنبه 15 مهر 1403

تراز عملیاتی

تراز عملیاتی

وب‌گاه مشرق نیوز

سال گذشته با فروش 171هزار میلیارد تومان انواع اوراق و اسناد خزانه اسلامی تقریبا 2برابر میزان مصوب بودجه و با واگذاری شرکت‌های دولتی به میزان 3برابر میزان مصوب سال 99بخش قابل‌توجهی از بودجه تأمین شد.

خبرگزاری تسنیم

سال گذشته با فروش 171 هزار میلیارد تومان انواع اوراق و اسناد خزانه اسلامی تقریبا 2 برابر میزان مصوب بودجه و با واگذاری شرکت‌های دولتی به میزان 3 برابر میزان مصوب سال 1399 بخش قابل‌توجهی از بودجه تأمین شد.

وب‌گاه تابناک

کارشناس بودجه گفت: دولت به دلیل پرداخت ماهانه 50 هزار میلیار تومان حقوق جاری و وجود ماهانه به طور متوسط 20 هزار میلیارد تومان کسری تراز عملیاتی در دوراهی استقراض و انتشار اوراق مانده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

کارشناس بودجه گفت: دولت ماهانه 50 همت پرداخت حقوق جاری برعهده دارد و از طرفی به طور متوسط ماهانه 20 همت کسری تراز عملیاتی وجود دارد. این امر دوراهی استقراض و انتشار اوراق را درپیش خواهدداشت.

خبرگزاری مهر

کارشناس بودجه گفت: دولت ماهانه 50 همت پرداخت حقوق جاری برعهده دارد و از طرفی به طور متوسط ماهانه 20 همت کسری تراز عملیاتی وجود دارد. این امر دوراهی استقراض و انتشار اوراق را درپیش خواهدداشت.

وب‌گاه مشرق نیوز

قبض‌های نجومی درکمین پرمصرف‌های گاز و جهش تورمی در انتظار سیاست کنترل قیمت، سایر عناوین اقتصادی مهم امروز روزنامه‌ها هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هرچند مدت زمان 100 روز برای ارزیابی برنامه‌های اقتصادی دولت در سطح کلان کم به نظر می‌رسد و نتایج برنامه‌های تیم اقتصادی دست کم در بازه یک ساله خود را نشان خواهد داد، اقدامات دولت سیزدهم در زمینه نزولی کردن تورم و جلوگیری از خلق پول بیانگر موفقیت نسبی آن در این مدت است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هرچند مدت زمان 100 روز برای ارزیابی برنامه‌های اقتصادی دولت در سطح کلان کم به نظر می‌رسد و نتایج برنامه‌های تیم اقتصادی دست کم در بازه یک ساله خود را نشان خواهد داد، اقدامات دولت سیزدهم در زمینه نزولی کردن تورم و جلوگیری از خلق پول بیانگر موفقیت نسبی آن در این مدت است.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر اقتصاد نقشه راهی ارائه کرده که در آن به درستی سرنوشت رشد اقتصادی و کنترل تورم به یکدیگر گره زده شده و با توجه به رویکرد دولت در جبران کسری بودجه از راه‌های غیر تورمی رشد اقتصادی قابل تصور است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر اقتصاد نقشه راهی ارائه کرده که در آن به درستی سرنوشت رشد اقتصادی و کنترل تورم به یکدیگر گره زده شده است. به نظر می‌رسد با توجه به رویکرد دولت در جبران کسری بودجه از راه‌های غیر تورمی و اعمال انضباط در تدوین بودجه سال آینده، چشم انداز روشنی برای تولید و رشد اقتصادی قابل تصور است.

وب‌گاه مشرق نیوز

شاخص‌های اقتصادی و وضعیت رفاه خانوار در دولت روحانی و راهی برای رهایی اقتصاد از تورم، سایر عناوین اقتصادی مهم امروز روزنامه‌ها هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

حسابرس کل برنامه‌ریزی و توسعه دیوان محاسبات کشور گفت: از ابتدای اجرای برنامه ششم توسعه تاکنون، 35 درصد از اهداف به طور کامل محقق شد، 33 درصد فاقد عملکرد و 14 درصد بین 50 تا 75 درصد عملکرد داشته‌اند.

خبرگزاری تسنیم

حسابرس کل برنامه‌ریزی و توسعه دیوان محاسبات کشور با بیان این که 65 درصد احکام قانون برنامه ششم محقق نشد گفت: گاهی اهداف آرمانی است و فقط مشکل در اجرا و یا قانون گذاری نیست.

وب‌گاه تابناک

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس منفی شد، رئیس سازمان بورس: سیاست دولت پرهیز از قیمت‌گذاری‌های دستوری است، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ بزرگ‌ترین اپدیت بیتکوین در چهار سال اخیر، کسری تراز عملیاتی باید در بودجه‌ریزی سنواتی حل شود، ادامه بالا رفتن تورم در آلمان و عمده دلیل گران بودن پوشاک ایرانی را در بر دارد.

وب‌گاه الف

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در سال 1400 دولت دست بازی در حوزه درآمدها ندارد، گفت: اگر دولت بخواهد یک تحول جدی در بودجه سال 1401 انجام دهد، باید یک جراحی را در حقوق و دستمزدهای نظام اداری دولت برای شفاف سازی امور انجام دهد