شنبه 14 مهر 1403

ترامپ، تنهاتر از همیشه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ترامپ، تنهاتر از همیشه

تهران - ایرنا - دونالد ترامپ که با وجود گذشت نزدیک به دو روز از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، هنوز حاضر به پذیرفتن شکست خود نشده، آخرین تقلاهای خود را با طرح ادعای تقلب در انتخابات و به چالش کشیدن نتایج در دادگاه در حالی انجام می دهد که طرد او از سوی حزب طرفدارش (جمهوریخواهان)، بیش از پیش او را در انزوا و تنهایی خود فرو برده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دونالد ترامپ که هنوز از پذیرفتن شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا امتناع کرده و به توئیت های خود علیه پیروزی بایدن ادامه می دهد و با ادعای تقلب و به سرقت رفتن آرا در انتخابات؛ اندیشه یک نبرد حقوقی را برای نیل به آخرین کورسوی امید برای برگشتن ورق به نفع خود در سر می پروراند؛ آخرین تقلاهای او در حالی است که حزب حامی او (جمهوری خواهان) که از پیش از انتخابات، شروع به فاصله گرفتن از او کرده بودند و دامنه اختلافات آن ها هر روز بالاتر گرفته؛ حال ترامپ با شکست در انتخابات سوم نوامبر، بیش از پیش در انزوا و تنهایی خود فرو برده است؛ حتی خانواده او اعم از همسر و دامادش سعی در ترغیب او به قبول این شکست دارند.

روزنامه فرانسوی لوپریزین نوشت: جو بایدن رئیس جمهور منتخب انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، بلافاصله پس از پیروزی، کار خود را آغاز کرد؛ بدون اینکه منتظر برکنار شدن رئیس جمهوری بماند که هنوز از پذیرفتن شکست خود امتناع می کند و قصد همکاری با جانشین منصوب خود را ندارد.

به نوشته این نشره فرانسوی، روز یکشنبه یعنی یک روز پس از اعلام پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ به زمین گلف خود در استرلینگ (ویرجینیا) بازگشت؛ در حالی که هنوز از تقلب گسترده در انتخابات دم می زند و مدعی شده نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را در یک جنگ حقوقی در دادگاه به چالش می کشد.

ترامپ در یکی از توئیت های خود نوشت: از چه زمانی این رسانه ها هستند که باید تصمیم بگیرند چه کسی در انتخابات پیروز شود؟

روزنامه فرانسوی لوپریزین افزود: از روز دوشنبه، وکلای او فرآیند دادرسی قانونی را ابتدا درمورد نتایج شمارش آراء در ایالت های پنسیلوانیا، آریزونا و جورجیا آغاز می کنند؛ اما سوالی که مطرح می شود این است دونالد ترامپ تا کی می تواند بر حمایت حزب خود حساب کند؟

این نشریه فرانسوی در ادامه تصریح کرد: جورج بوش، رئیس جمهور جمهوری خواه پیشین ایالات متحده، با جو بایدن و کامالا هریس تماس گرفت تا پیروزی هر دو را در یک انتخابات "قانونی و درست" تبریک بگوید.

وی با تاکید بر رکورد مشارکت در انتخابات 2020 افزود: آمریکایی ها می توانند به این انتخابات که صحت آن مورد تأیید و نتیجه آن روشن خواهد بود؛ اعتماد کنند.

همچنین «میت رامنی» سناتور جمهوریخواه، پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معاونش «کامالا هریس» را تبریک گفت و هر دو را افرادی دارای حسن نیت و ستودنی نامید.

وی که هشت سال پیش در برابر باراک اوباما در انتخابات شکست خورده بود، در این رابطه تصریح کرد: اظهارات ترامپ در مورد سرقت آرا و وجود تقلب در انتخابات می تواند آزادی در کشور و سرتاسر جهان را خدشه دار کند.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهوری حق دارد خواستار بازشماری آرا و انجام تحقیقات در مورد برگ های رای شود اما نمی تواند بدون سند و مدرک، مدعی سرقت آرا و انجام تقلب در انتخابات شود.

پیام های تبریک به بایدن از سراسر جهان به سوی او گسیل می شود؛ حتی متحدان گرمابه و گلستان ترامپ همچون عربستان سعودی، روز گذشته به بایدن تبریک گفتند؛ این نشان دهنده مرداب انزوایی است که رئیس جمهور شکست خورده در آن روز به روز بیشتر فرو می رود.

روزنامه فرانسوی لوپریزین ادامه داد: به همین دلیل است که بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهور و جارد کوشنر، داماد او که یکی از مشاوران اصلی او نیز محسوب می شود، سعی در ترغیب ترامپ به قبول شکست خود دارند.

روزنامه فرانسوی لوپریزین در پایان نوشت: اگرچه از پیش انتخابات، آتش اختلاف‌ها بین سناتورهای پرنفوذ حزب جمهوری‌خواه و رئیس‌جمهوری این کشور شعله ور شده و روی برتافتن سناتورهای جمهوریخواه از نامزد حزب خود؛ با انتقاد آشکار از برنامه و عملکرد او؛ آن هم از دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری، موضوعی است که توجه بسیاری از ناظران و تحلیلگران سیاسی در آمریکا را متوجه خود ساخته بوده است؛ اما فروپاشی ستون های حمایت از ترامپ در درون حزب خود، پس از شکست در انتخابات 2020 آمریکا؛ حال دیگر این ضرب المثل را به یاد می آورد که رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون!

جو بایدن با کسب 290 رای الکترال در برابر تنها 214 رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به معاونت رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوری‌خواه برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*