دوشنبه 18 تیر 1403

تراکم جمعیت هر نفر در هکتار به 150 نفر رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تراکم جمعیت هر نفر در هکتار به 150 نفر رسید

ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست بررسی تراکم جمعیت در هر نفر با بیان اینکه میزان تراکم جمعیت در کشور در مقایسه با سایر کشورها بسیار فاجعه بار است گفت: این میزان جمعیت در اصول شهرسازی به هیچ عنوان مناسب نیست و باعث شده که برخی از شهرها با مشکل اصول شهرسازی روبرو شوند.

وی ادامه داد: تهران در صدر لیست شهرهای متراکم جهان قرار گرفته است به طوری که تراکم جمعیتی در تهران از نیویورک و پکن بالاتر است.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: تراکم نفر در هکتار در شیکاگو 15 نفر، لس آنجلس 26 نفر، نیویورک 22 نفر، شانگهای 100 نفر، پکن 70 نفر، سائوپولو 96 نفر و سان فرانسیسکو 31 نفر است ولی این عدد در تهران 150 نفر و در منطقه 10 تهران، 450 نفر بر هکتار است که فاجعه است.

نوروزی بیان کرد: برخی از کارشناسان بر تراکم جمعیت در شهر یزد که در مقایسه با سایر شهرها کمتر است خرده گرفته و میگویند شهر مناسبی از لحاظ شهرسازی نیست در صورتی که را توسعه شهرها و الحاق اراضی و کاهش هر نفر جمعیت در هر هکتار این شهر را به اصول شهرسازی نزدیک کرده ایم.

وی افزود: مساحت شهر تهران 630 کیلومتر است اما مساحت شهر لندن در انگلیس 1630کیلومتر است در حالی که جمعیت لندن 9 میلیون نفر و جمعیت تهران هم در شب 9 میلیون نفر است این به معنای آن است که با توسعه شهر و الحاق اراضی اصول شهرسازی رعایت شده است.

خبرنگار: محبوبه کباری

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی