دوشنبه 2 مهر 1403

ترددهای جاده‌ای در محدودیت‌های کرونا چقدر کاهش داشته است؟

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ترددهای جاده‌ای در محدودیت‌های کرونا چقدر کاهش داشته است؟

اعمال محدودیت و ممنوعیت‌های تردد بین استانی که از ابتدای آذرماه و با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا در کشور آغاز شده بود، تا کنون منجر به کاهش 35 درصدی تردد در جاده های کشور شده است.

سرهنگ احمد شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه محدودیت‌های تردد بین استانی همچنان پا برجاست، گفت: برخی از رانندگان به اشتباه تصور می‌کنند که اجرای این طرح نیز پس از تعطیلی دو هفته‌ای متوقف شده است در حالی که باید توجه داشته باشند اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت های ترافیکی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همچنان با قوت ادامه دارد و ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی به طور شبانه روز در ورودی ها و خروجی های استان ها و مراکز استان ها حضور داشته و بر اجرای آن نظارت دارند.

وی با بیان اینکه در این طرح، تخلفات علاوه بر ماموران توسط دوربین‌های جاده ای نیز ثبت می‌شود، گفت: خروج پلاک های بومی از مراکز استان و ورود پلاک های بومی به مراکز استان ها همچنان ممنوع بوده و مشمول جریمه است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره تاثیر این طرح بر کاهش ترافیک نیز گفت: در مجموع میانگین کاهش تردد در کل کشور از زمان اجرای طرح نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 35 درصد است. که البته این موضوع مربوط به کل کشور است و به عنوان مثال در برخی محورهای مواصلاتی مانند آزادراه تهران - قم که یکی از پرترددترین جاده‌های ما محسوب می‌شود ما شاهد کاهش 75 درصدی تردد هستیم. در محور قم - اصفهان نیز بیش از نیمی از ترددها کاهش یافته است.

شیرانی در پایان از مردم خواست که همچنان از انجام سفر و ترددهای غیرضروری در جاده ها خودداری کنند.

انتهای پیام