جمعه 20 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهروندان نسبت به خرابی پله‌برقی‌های برخی ایستگاه‌های مترو شکایت دارند، گفت: این مشکل سختی‌هایی را برای گروه‌های خاص از جمله سالمندان و معلولان ایجاد کرده است که باید به آن رسیدگی شود.

عضو شورای شهر تهران از ورود شبکه‌های اراذل و اوباش سازمان‌یافته به ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: انتظار داریم که نیروی انتظامی به صورت مقتدرانه با این افراد برخورد کند.

عضو شورای شهر تهران بابت اظهارات هفته گذشته از هموطنان لر عذرخواهی کرد.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: ما دو شرکت دانش‌بنیان نوپا هستیم که در زمینه هوش مصنوعی و کابل‌های فیبر نوری فعالیت می‌کنیم و محصول ما نیز در زمینه پایش فعالیت‌های روزمره افراد با هوش مصنوعی است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: با توجه به قرارگیری بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت در زون فرونشستی اصفهان - برخوار, شهر اصفهان و اطراف آن بالاترین ریسک فرونشست را نسبت به سایر نواحی کشور دارند.

با پرتاب موفقیت‌آمیز فضاپیمای "شنزو14" در 5 ژوئن، چین در تلاش است به سرعت ساخت ایستگاه فضایی خود را تکمیل کند. این ایستگاه دارای فضای زندگی بیش از 110 متر مکعب و دارای 6 اتاق خواب و دو حمام است که می‌تواند حداکثر 6 فضانورد را در خود جای دهد.

"رمزی هانت" نام یک بیماری عصبی ناشی از نوعی ویروس است که موجب آبله مرغان در کودکان و زونا در بزرگسالان و بروز علائم ناخوشایندی می‌شود.

رئیس شورای شهر اسلامی تهران با اشاره به حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران طی هفته گذشته، گفت: یکی از راه‌های نفوذ به این سامانه‌ها توسط نیروهای متخصص شهرداری تهران شناسایی شده است.

دیوان عالی کشور ضمن تکذیب خبر منتشره در خصوص نقض حکم محکومیت اکبر طبری اعلام کرد: درخواست اعاده دادرسی تنها در خصوص دو مورد از عناوین اتهامی پذیرفته شده است.

طبق آخرین آمار جهانی در شبانه‌روز گذشته 387 هزار و 317 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و 936 نفر جان خود را از دست دادند.

سرپرست حجاج ایرانی در مراسم بدرقه و اعزام نخستین گروه از حجاج ایرانی به سرزمین وحی اظهار کرد: فرصت حج بهترین زمان برای مطالعه و تأمل در مضامین دعای شریف مکارم الاخلاق و تلاش برای عمل به آن است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از انسداد چهار روزه جاده هراز از ساعت هشت صبح تا ساعت 17 خبر داد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با بیان اینکه صرفاً 5 دندانپزشک به ازای هر 10000 نفر داریم، گفت: اکنون ما بیش از 15 هزار دانشجو داریم و یک هزار و 221 نفر رزیدنت تخصصی در کشور مشغول به تحصیل و ارائه خدمات هستند.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه متأسفانه قوه قضائیه شده سرریز بی‌توجهی‌ها و ترک فعل‌های همه دستگاه‌ها گفت: سال 1388 فقط 200 هزار سرقت به ثبت رسید اما این آمار در سال 1400 به یک میلیون و 400 هزار سرقت رسیده است!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه حدود 6 هزار میلیارد تومان منابع برای مترو درنظر گرفته شده است، گفت: 31 هزار میلیارد تومان زمینه برای جذب مشارکت‌های بخش خصوصی و توسعه مترو پیش بینی شده است.

شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه متروی 17 شهریور گفت: با دو بانک وارد مذاکره شدیم و از طریق تسهیلات بانکی و همکاری با پیمانکاران، در نیمه دوم سال 6 ایستگاه را افتتاح خواهیم کرد.