جمعه 20 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

یک پژوهشگر صنایع دستی مشکلات موجود بر سر راه توسعه صنایع دستی را در دو بعد تنوری و عملی دانست و گفت: هنر صنایع دستی محکوم به پویایی و تحرک است، اما متأسفانه غالب هنرمندان حال حاضر این رشته صرفاً به تکرار مکرر آثار قبلی بسنده کرده‌اند.

محققان کشف کشتی جنگی سلطنتی که حدود 340 سال پیش در سواحل شرقی انگلیس غرق شده بود را بعد از گذشت 15 سال فاش کردند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به وجود بیش از 8 میلیون سالمند مصرف‌کننده بیش از دو دارو در کشور گفت: ناخواسته به سمت ارائه خدمات گران‌قیمت درمانی رفتیم که پشت پرده‌اش شرکت‌های دارویی هستند.

اعضای سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری ضمن تشریح وضعیت بازار دارویی کشور، نسبت به تعطیلی خطوط تولید دارو از تیرماه سال جاری هشدار دادند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، از اعضای شورای شهر خواست که نسبت به حل مشکل معیشت نیروهای آتش‌نشانی توجه ویژه‌تری داشته باشند.

رئیس پلیس تهران درباره ماجرای برخورد یک موتورسوار با تیم حفاظت ریاست جمهوری توضیحاتی ارائه کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: پروژه‌های انتقال آب در سال‌های جاری اعتراضات اجتماعی بسیاری را در سطح کشور در پی داشته است.

مرد جوان در یک ادعای عجیب در دادسرای امور جرائم جنایی مدعی ربوده شدن خود و دخترش شد و گفت: "همسرم و برادرانم روی لباس‌ها و وسایل خانه‌ام طلسم نوشته‌اند!"

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در واکنش به عدم انتشار لیست 129 ساختمان ناایمن از سوی شهرداری تهران، گفت: هیچ محدودیتی در این باره از سوی مراجع وجود ندارد.

2 میلیون شهروند در فاز اول پویش "شهر آماده" و با هدف بهره‌گیری آموزش آمادگی در برابر مخاطرات، آموزش خواهند دید.

گروه استان‌ها - استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت خلیج گرگان گفت: تسریع در لایروبی خلیج گرگان، ممانعت از نابودی استان گلستان است و خشکی خلیج گرگان در واقع کشاورزی، محیط زیست و سلامت مردم استان را به صورت جدی تهدید می‌کند.

وزیر میراث فرهنگی با تأکید بر رفع موانع در زمینه گردشگری زمینی با عراق در تمامی دوران سال، گفت: به دنبال آن هستیم که امکان تردد مردم با خودروهای شخصی در طول سال نیز فراهم شود و تنها به زمان اربعین محدود نشود.

تا پایان دومین روز از اعزام حجاج به سرزمین وحی، 3400 زائر ایرانی وارد شهر پیامبر شدند.

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس آغاز شده است، جست‌و‌جوی مدرسه خوب و تکرار مشکلات هر ساله فصل ثبت‌نام، دغدغه این روزهای خانواده‌های بسیاری شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: زنان خانه‌دار و دخترانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند می‌توانند تنها با پرداخت نرخ 12% به مبلغ 5 میلیون و یکصد هزار ریال (معادل 501 هزار تومان) تحت پوشش بیمه فراگیر تامین اجتماعی قرار گیرند.