جمعه 20 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

نخستین خیابان غذا (فود استریت) به همت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر و با همکاری شهرداری منطقه 9 تهران در خیابان اجتماعی این منطقه آغاز به کار کرد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس اعلام کرد: بیش از 350 هزار نفر از سالمندان در معرض آسیب سالمندی و مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی توسط مدیران مدارس انجام شده و پس از آن برای سنجش سلامت ارجاع می‌شوند، پایگاه های سنجش از اول تیرماه در کشور فعال خواهند شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت یک کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد و گفت: بیش از 2 هزار فقره کلاهبرداری توسط کارآگاهان در این پرونده کشف شده است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از مقطعی بودن طرح‌های ساماندهی معتادان متجاهر، اثربخشی این طرح‌ها را در گرو ارائه «الگوهای توانمندسازی جامع» و «فرآیندهای تثبیت ماندگاری در درمان» از جانب شهرداری تهران دانست.

شهردار منطقه 10 از تخریب 14 ساختمان با پیگیری‌های کمیته ایمنی منطقه براساس حکم قضایی خبر داد و تاکید کرد: تاکنون 114 ملک رها شده (متروکه) نیز مورد شناسایی قرار گرفته که روند شناسایی این ساختمان‌ها به طور مستمر توسط نواحی سه گانه در جریان است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته تنها یک بیمار با تست مثبت کرونا فوت کرده است.

یک متخصص عفونی با بیان این‌که اسهال ویروسی است که از راه مصرف آب و غذای آلوده به انسان منتقل می‌شود، گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های گوارشی ناشی از ویروس و جلوگیری از ابتلا به وبا، سبزیجات و میوه‌ها باید به خوبی شسته شوند.

کلنگ‌زنی ساخت هشتادوششمین کلانتری پایتخت انجام شد.

تلسکوپ فضایی هابل توسط قدرتمندترین دوربین خود، تصویر یک خوشه کروی زیبا همراه با ستارگان فراوان را تحت عنوان "خوشه کروی Ruprecht 106" رصد و ثبت کرده است.

امیدواریم که قانون‌گذاران در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نسخه جدید قانون به‌کارگیری سلاح و مهمات را به گونه‌ای تنظیم کنند که محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست ایران هم مورد حمایت شفاف و قاطع قانون قرار بگیرند.

رئیس پلیس راهور گفت: فقط در یکی از پارکینگ‌های خودروهای تصادفاتی، 107 دستگاه خودرو وجود داشت، از میان این 107 دستگاه خودرو که تماماً از زاویه جلو یعنی از زاویه مناسب تصادف کردند، ایربگ 97 دستگاه خودرو باز نشده بود!

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران، گفت: در صورت به‌کارگیری واگن های ناایمن مسئولیت بروز هرگونه حادثه در خصوص این واگن‌ها به صورت کامل برعهده شهردار تهران است.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با صدور اطلاعیه‌ای از لغو محدودیت‌های کرونایی سفر به آلمان و ترکیه خبر داد و اعلام کرد: مسافران می‌توانند با مجوزهای معتبر همانند گذشته به آلمان سفر کنند.

رئیس پلیس راهور علت جریمه رانندگانی که اصلاً در محل اعمال جریمه تردد یا حضور نداشتند را تشریح کرد.

وزیر میراث فرهنگی با انتشار توئیتی در صفحه مجازی خود از تعطیلی سه روزه کاخ سعدآباد که به دلیل برگزاری مراسم رسمی تشریفات رؤسای جمهوری مهمان بود، از گردشگران داخلی و خارجی عذرخواهی کرد.