جمعه 20 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دانشمندان به تازگی متوجه شده‌اند که خانواده‌ای از کرم‌ها از پلاستیک تغذیه می‌کنند و به دنبال این هستند که راهی برای استفاده از آنزیم‌های بدن این کرم‌ها برای تجزیه زباله‌های پلاستیکی پیدا کنند.

در فروردین و اردیبهشت ماه امسال 400 زندانی توسط بسیج حقوق‌دانان آزاد شدند و در خردادماه هم آزادسازی 290 محکوم مالی جرائم غیرعمد و جرائم عمد سبک فراهم شده است.

فرمانده فراجا با بیان اینکه رقم پرونده سرقت بانک ملی خیلی بالا بود و این اتفاق خیلی به ما فشار وارد کرد، گفت: کشف این پرونده مربوط به آگاهی فراجا نبود و مربوط به کل نظام جمهوری اسلامی ایران بود؛ این گلایه را به دوستان در رسانه ملی اعلام می‌کنم.

کاخ اردشیر بابکان واقع در 3 کیلومتری شمال فیروزآباد فارس، در قرن سوم میلادی و در طول حکومت اردوان پنجم احداث شده است. این بنا که کاخ و یا آتشکده بودن آن محل مناقشه است، بیست‌و‌سومین اثر ثبت شده ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

رئیس ادراه بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت ضمن اشاره به افزایش آمار موارد ابتلا به اسهال ویروسی در کشور، درباره روش‌های انتقال و درمان بیماری توضیح داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعطای بسته‌های ویژه در قالب‌های مختلف به بازنشستگان خبر داد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره برخی شایعات در مورد وزیر کار واکنش نشان داد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اتمام حجت با دستگاه‌ها برای اعلام عملکرد در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت از راه‌اندازی قرارگاه نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت خبر داد.

کاوش باستان‌شناسی به منظور لایه‌نگاری و تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تل قلعه مرودشت به کشف و شناسایی شواهدی در این منطقه از هزاره پنجم تا هزاره دوم قبل از میلاد منجر شد.

پرونده کلاهبرداری متعدد از زنان فقیر و پولدار که طعمه مرد حیله‌گر شدند، در شعبه هشتم دادسرای امور جرائم جنایی در حال رسیدگی است.

مدیر خانه خلاق و نوآوری آفتاب با اشاره به گردش مالی 600 میلیارد دلاری صنایع دستی در جهان و سهم کم‌تر از 500 میلیون دلاری ایران، گفت: برای رسیدن به سهم واقعی ایران در این حوزه به دنبال تدوین برنامه‌ای هستیم که نقش تمامی ذی‌نفعان در آن روشن شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده و پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی قوه قضائیه گفت: گدایی برای اطفال و نوجوانان معمولاً پیش‌درآمد و مقدمه سرقت، جیب‌بری، حمل یا فروش مواد مخدر، سیگار کشیدن، فحشا و اعمال منافی عفت است.

آیین یادبود حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، نماینده ولی فقیه و سرپرست فقید مؤسسه "اطلاعات" در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی کردستان، از کشف و ضبط 70 شیء تاریخی و بدلی در شهرستان سنندج خبر داد.

گردشگران و اتباع 98 کشور از جمله ایران، از روز جمعه 20 خردادماه به شرط رعایت قوانین سختگیرانه بهداشتی ژاپن اجازه ورود به این کشور را دارند.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست گفت: مطابق با وظایف تعیین شده در طرح جامع پنج ساله برای احیای خلیج گرگان، اجرای عملیات لایروبی بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است.