جمعه 20 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دانشجوی دکترای تخصصی ارگونومی با اشاره به شیوع 50 درصدی کمردرد بین کارکنان ایرانی، بیان کرد: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم تمرکز خود را بر روی درمان گذاشته و به پیشگیری از اختلالات اسکلتی و عضلانی توجهی ندارد.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به فعال‌سازی ظرفیت‌های فعالان افغانستانی برای تأسیس مدارس خودگردان با نظارت آموزش و پرورش پرداخت.

معاون گردشگری از اعضای جامعه تورگردانان کشور خواست از فرصت مهیای موجود به منظور استفاده از بودجه تولید محتوا استفاده کنند و تمامی ظرفیت‌های پیوسته برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور را فعال کنند.

دانش‌آموزان دبستانی که در دروس فارسی، ریاضی و علوم توصیف نیازمند تلاش بیشتر و قابل قبول را کسب می‌کنند باید به کلاس جبرانی تابستانی بروند اما خانواده‌ها می‌گویند: برخی دانش آموزان از سوی مدرسه به این کلاس‌ها معرفی نشده‌اند.

راننده میانسال خودروی تیبا، پس از واژگونی حین تردد در جاده بهشت زهرا (س)، جان خود را از دست داد.

گروه استان‌ها در هفته اخیر دو بیمار مشکوک به ابتلا به تب کریمه کنگو در بیمارستان‌های هرمزگام بستری شده‌اند که یک نفر از آنها که جوانی 35 ساله بود فوت کرد.

افراد دارای معلولیت که تعدادشان در تهران بیش از 130 هزار نفر است، برای ساده‌ترین حق شهروندی خود یعنی "مناسب‌سازی معابر" باید عاجزانه مطالبه‌گر باشند! شعار "تهران شهری برای همه" در تیم سابق مدیریت شهری داده شد و هم‌اکنون توسط تیم فعلی در حال اجراست.

دانشگاه علوم پزشکی ایران در بین بیش از 1400 دانشگاه از 106کشور دنیا موفق به کسب رتبه برتر جهان در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی 2022 تایمز در شاخص سلامت و رفاه به مردم شد.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: دستگاه‌های که در قبال حراست از اموال مردم و دولت کوتاهی کنند، به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان تحقیقات و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در کشاورزی تا پایان سال به رقم 1000 شرکت خواهد رسید که برای محقق شدن این موضوع 10 دهکده فناوری و نوآوری در 10 استان کشور ایجاد خواهد شد.

وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق از موزه ملی ایران بازدید کرد.

در حالی که دولت افزایش 10 درصدی برای حقوق بازنشستگان سایر سطوح را در سال جاری به تصویب رسانده که این مصوبه مورد انتقاد اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس است و احتمال دارد ابطال شود.

تراز آب دریای خزر به دلیل تغییر اقلیم و تبخیر بسیار زیاد در حال کاهش است و بر اساس مطالعات انجام شده تا سال 2050, 3 متر کاهش پیدا می‌کند و این کاهش ادامه‌دار خواهد بود لذا لایروبی خلیجی به این وسعت بی‌نتیجه خواهد بود.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: چه مقدار از صنعت خودروی ما دانش‌بنیان شده است؟! این رقم در شهرک‌های صنعتی کمتر از یک درصد است!

امروزه بحث کودک کار یکی از پنج آسیب اولویت‌دار کشورهاست و عواملی از جمله فقر و همچنین نابسامانی‌های اجتماعی، نقش بارزی در گسترش این پدیده دارد.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: با تدابیر سردار اشتری، بالغ بر 2300 واحد مسکونی در تهران و اطراف تهران برای پرسنل فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ظرفیت‌سازی شده است.