چهارشنبه 6 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه نوشت: از حمله پلیس فرانسه به مقر اصلی گروهک تروریستی منافقین، بازرسی کامل مقر، بازداشت سه نفر از اعضای گروهک و پلمب این مقر، استقبال می‌کنیم؛ این عملیات به‌طور زنده توسط ایران رصد می‌شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این دولت نسخه نویسی الکترونیکی به صورت صد در صدی اجرا شده و این در حالی بود که در ابتدای دولت این طرح 10 درصد پیشرفت داشته است.

سفیر ایران در ریاض با اشاره به این که ظرفیت وزارت خارجه، سفارت ایران در عربستان و سرکنسول ایران در جده در خدمت زائران ایرانی بیت‌الله الحرام است، گفت: مذاکراتی با طرف عربستانی برای مشارکت حجاج کشورمان در انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است.

500 زائر فلسطینی با استقبال مسئولان وزارت امور اسلامی، تبلیغات و ارشاد عربستان وارد سرزمین وحی شدند.

راه‌اندازی 9 مکتب برای هدایت گمشدگان به سمت چادرهای ایرانی، استقرار نیرو با کاورها و پلاکاردهای زردرنگ، اختصاص شماره تلفن و ماشین برقی از جمله اقدامات واحد راهنمایان ستاد مکه برای ایام تشریق در حج 1403 است.

وزیر بهداشت گفت: طرح سلامت خانواده در 195 شهرستان اجرایی شد.

مدیر عملیات و رئیس ستاد مکه حج تمتع 1403، جزئیات خدمت‌رسانی به زائران ایرانی در مشاعر مقدسه اعم از انتقال تأمین مواد غذایی و آب و یخ مورد نیاز زائران ایرانی و انجام مناسک همچون وقوف در عرفات، انتقال به منا و رمی جمرات را تشریح کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: 20 درصد مساحت شهرهای کشور بافت فرسوده است.

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییر برنامه درسی ملی برای کاهش زمان آموزش دروس در مدارس گفت: برنامه‌های آموزشی و اردویی برای کاهش مصرف دخانیات در میان نوجوانان اجرا می‌شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از اعزام 5 بالگرد و یک هواپیمای آب‌پاش برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های غرب کشور خبر داد.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: شهید رئیسی اهل تعامل بود اما اهل معامله نبود. اهل زد و بند نبود و در دفاع از ارزش های دینی و انقلابی مسامحه نمی‌کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وجود پشه آئدس که عامل تب دنگی است، در 6 استان ثابت شده، اما خوشبختانه گزارشی از آلودگی ناشی از این پشه تاکنون در کشور گزارش نشده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: از رئیس‌جمهور منتخب نیز انتظار داریم مانند شهید رئیسی به شوراها باور عمیق داشته باشد و جامعه شورایی نیز قطعاً در تعامل با رئیس‌جمهور منتخب، در راستای رفع مشکلات مردم و کشور به دولت چهاردهم، کمک خواهد کرد.

وزارت آموزش و پرورش در توضیحاتی درباره اعتراض دانش‌آموزان نسبت به وضعیت حوزه‌های امتحانات نهایی به‌ویژه در درس "زبان انگلیسی" گفت: دانش‌آموزان مشکلات را منعکس کنند.

در ایام برگزاری حج تمتع 1403، کارت شناسایی با نام نُسُک در اختیار زائران قرار گرفته که همراه نداشتن آن باعث بروز مشکلاتی برای زائر خواهد شد.

مدارس غیردولتی صرف‌نظر از خدماتی که ارائه می‌دهند، دامنه نفوذ بسیار نیرومندی دارند و برخی حامیان آنها، افراد سرشناسی هستند و در شوراهای رسمی و مراجع تصمیم‌گیری آموزش و پرورش حضور دارند و در برخی مواقع حتی اجازه ورود بازرسان را به مدارس خود نمی‌دهند!