شنبه 7 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

زنگ آغاز سال تحصیلی یک میلیون و 400 هزار کلاس اولی توسط وزیر آموزش و پرورش نواخته شد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از نصب دورین در اتوبوس‌های بی ار تی برای شناسایی پلاک خودروهایی که وارد خطوط ویژه می‌شوند، خبر داد.

در جلسه امروز شورای شهر تهران، موضوع قلع و قمع شبانه درختان در دانشگاه تهران مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران ساعت آغاز به کار مدارس 7:30 تا 8 صبح خواهد بود.

بر اساس سند دانش بنیان امنیت غذایی باید آب مصرفی بخش کشاورزی از 81 میلیارد متر مکعب به 51 میلیارد متر مکعب برسد که این کاهش 30 میلیارد مترمکعبی می‌تواند گشایش اصلی در کنترل مصرف آب در سطح کشور پدید آورد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: تلاش زیادی شده که اغذیه‌فروشان گذر سی تیر جمع‌آوری شوند و درست نیست که با یک پیمانکار جدید اغذیه‌فروشان دوباره مستقر شوند.

مجریان برگزاری نشست خبری رئیس جمهور، کاریکاتوری از برگزاری یک نشست مناسب را اجرا کردند. شاید این مساله با انتخاب مجری این مراسم هم تناسب داشت! حاشیه نویسی انتقادی تسنیم را بخوانید.

رئیس سازمان اورژاتس کشور درباره خبری مبنی بر فوت هوادار تیم ملوان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان توضیح داد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم ماجرای سقط جنین را با جنگ غزه مقایسه کنیم باید بدانیم هر یک ماه یکبار معادل تعداد شهدای جنگ غزه، سقط جنین در کشور رخ می‌دهد.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به مرگ 8 درصد مادران جهان در پی سقط جنین، دلایل عمده سقط جنین در ایران را تشریح کرد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از حمایت بنیاد از دستیاران آموزشی در طرح تدوین سرفصل‌های آموزشی هوش مصنوعی کاربردی خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران از فعالیت 28 گروه مردمی در حوزه حفظ حیات جنین خبر داد.

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که کربن آزاد شده از درختان در حال احیا می‌تواند از کربن جذب شده توسط آنها بیشتر باشد.

سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی اقتصادی سازمان غذا و دارو اقدامات این سازمان در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تشریح کرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در بازدید میدانی از روند پیشرفت فیزیکی کلان پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س)، از اتمام 70 درصدی محوطه‌سازی این پروژه در محدوده منطقه 17 خبر داد.

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید و بومی‌سازی قیچی جراحی دوقطبی (هندپیس انسداد عروق) شده است که سالانه چیزی حدود سالانه 10 تا 15 میلیون یورو ارزآوری دارند.