یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رفلاکس یا ترش کردن معده شایع‌ترین مشکل گوارشی در کشور است که با رعایت برخی نکات ساده، می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: 35 هزار ساختمان در تهران از نظر ایمنی بازرسی شدند که در نتیجه آن 93 "ساختمان پرخطر" شناسایی شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: تمامی مشمولانی (سربازانی) که غیرغایب باشند و بخواهند درمراسم اربعین حسینی شرکت کنند، بدون پرداخت وثیقه از اول محرم تا آخر ماه صفر می‌توانند درخواست خروج از کشور بدهند.

سخنگوی شورای شهر تهران از برنامه‌ریزی شهرداری تهران در قالب قرارگاه اجتماعی جهت ساماندهی اجتماعی بوستان دانشجو خبر داد و گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که در هفته‌های آتی به آن پرداخته خواهد شد انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران است.

هیئت عشاق الحسن (ع) مرکز وکلای قوه قضاییه دیشب مهمان ویژه‌ای داشت؛ این مهمان ویژه رایحه کربلای حسینی را به فضای هیئت هدیه داد.

شهردار منطقه 9 تهران گفت: در راستای رفع معارضین املاک تحت تملک اشخاص حقیقی در مسیر پروژه امتداد شاخه غربی بزرگرا‌ه یادگار امام، ملک موسوم به سنگبری حاجیان در ضلع جنوب غربی میدان فتح آزادسازی و تخریب می‌شود.

با کمک کارگزاران فناوری 974 محصول فناورانه از 232 شرکت دانش‌بنیان و فناور معرفی شده تا بازار تقاضا براساس نیاز خود به این محصولات دسترسی داشته باشد.

ناسا اعلام کرد: ماه جولای امسال می‌تواند گرم‌ترین ماه تاریخ کرده زمین باشد و روند کنونی افزایش دما مطمئناً شانس اینکه 2023 به گرم‌ترین سال تاریخ زمین تبدیل شود را افزایش می‌دهد.

متخصصان و فناوران یک شرکت دانش‌بنیان، سامانه‌ای را طراحی و عرضه کرده‌اند که به مدیریت هوشمند پسماندهای عمرانی و ساختمانی کمک می‌کند.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: در ایام اربعین به صورت مشترک با عراق به وسیله جایروپلن، پهپاد و هلی‌شات در مرزها گشت می‌زنیم تا هم از ورود و خروج غیرمجاز جلوگیری شود و هم امنیت مرزهای دو کشور حفظ شود.

چین نخستین ماهواره بر روی صفحه تخت با بال خورشیدی منعطف را روز یکشنبه به همراه سه ماهواره سنجش از دور دیگر از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانشی شمال چین به فضا پرتاب کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: تیم‌های ویژه نظارت دادگستری بر روند رسیدگی به 378 پرونده قضایی با طرفیت شرکت‌ها و واحدهای تولیدی نظارت می‌کنند.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا از جمله وضعیت نامناسب پیاده‌رو استاد شهریار در پهنه رودکی، خشک شدن درختان چیتگر و سایر مناطق پایتخت به دلیل کم‌آبی و همچنین احتمال وقوع یک بحران در بزرگراه آزادگان در منطقه 19 پرداختند.

مدیر بانک سلول‌های انسانی و جانوری مرکز ذخایر ژنتیکی گفت: در 6 طرح حفاظت از دام‌های بومی در معرض انقراض، حداقل 50 رده سلولی فیبروبلاستی از هر کدام از گونه‌های دامی در معرض انقراض کشور نظیر شتر دوکوهانه، اسب کاسپین، گاو گلپایگانی و... تولید شده است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش با تشریح فرآیند بررسی اعتراضات معلمان و زمان اعلام نتایج اعتراضات رتبه‌بندی گفت: از مجموع 940 هزار معلم مشمول رتبه‌بندی، 34 درصد معلمان به رتبه خود اعتراض داشتند!

هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.