یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از پیشنهاد این فراکسیون برای افزودن 15 ماده و 7 اصلاحیه محیط زیستی در لایحه برنامه هفتم خبر داد.

یک شرکت دانش بنیان در راستای هوشمندسازی، خدمتی به شهرداری ارائه داده که موضوع آن نظارت بر تخلفات ساختمانی با پهپاد و هوش مصنوعی است. 67 درصد تخلفات ساختمانی با استفاده از این روش قابل پیشگیری است.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان کرمان با بیان اینکه بیشترین میزان فرونشست زمین در نقاط پیرامونی شهر کرمان است، گفت: فرونشست زمین در برخی از شهرستان‌های استان کرمان از جمله رفسنجان طی سال‌های گذشته تا 30 سانتی‌متر نیز گزارش شده است.

وزیر بهداشت نسبت به ایجاد بیمارستان‌های طب سنتی و مراکز مستقل ارائه خدمات طب سنتی در کشور واکنش نشان داد و گفت: ایران در حال حاضر رتبه چهارم جهان را در تولید دانش در حوزه طب سنتی کسب کرده است.

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان توانستند با تولید حصارهای الکتریکی به جلوگیری از ورودهای غیرمجاز و ارتقای ایمنی اماکن از جمله مزارع کشاورزی کمک کنند.

علملیات انتقال حدود 90 درصد از حجاج و عوامل حج 1402 از عربستان به شهرهای مختلف کشورمان تا پایان دیروز پایان یافت.

وزیر بهداشت به انتشار خبری مبنی بر کشف پادزهر قرص برنج توسط یک دانشمند ایرانی واکنش نشان داد.

شهردار تهران در خصوص اجرای یکی از بزرگترین تونل‌های شهری تحت عنوان تونل شهید متوسلیان به طول 9.8 کیلومتر و در مسیر انتهای صیاد شیرازی تا آزادگان توضیح داد.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ مردادماه سال 1402 باید در محل و مراکز مندرج در برگ معرفی‌نامه مشمولان حضور یابند.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شیوع اعتیاد در 2.1 درصد جمعیت دانش‌آموزان گفت: بیشترین میزان اعتیاد دانش‌آموزان مصرف الکل است.

رئیس قوه قضاییه در پیامی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی را که روز گذشته جمعه 30 تیرماه به لقاء‌الله پیوست، تسلیت گفت.

دادستان کل کشور گفت: بیش از 30 هزار حساب بانکی مرتبط با قمار و شرط‌بندی کشف و 24 هزار حساب مسدود شده است. وی همچنین گفت: 63 هزار و 210 نفر در بانک اطلاعاتی مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار ثبت شده‌اند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از تاثیر تغییر ساعات ترددها بر ترافیک تهران خبر داد و گفت: تغییر ساعت کاری ترافیک پایتخت را نصف کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت گفت: وزارت بهداشت را از دولت قبلی با 50 هزار میلیارد تومان بدهی و 700 میلیون دلار تعهد تحویل گرفتیم.

هوای امروز شهر تهران در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

یک متخصص حیات وحش گفت: جمعیت "سیه‌مار" که یکی از کشنده‌ترین مارهای جهان است، در سیستان طغیان کرده و این خطری جدی را متوجه کودکان کرده است.