شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

شهردار تهران گفت: با توجه به روند پرداخت بدهی‌های شهرداری تهران از سنوات گذشته تا نوروز 1404 پرونده بدهی شهرداری تهران پس از 20 سال بسته خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: جمعیت هلال احمر نه‌تنها در زمینه اهدای خون بلکه در زمینه تولید فرآورده‌های خونی می‌تواند به سازمان انتقال خون کمک کند.

"حسین صادقی" رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش شد.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ما امسال بین 5 تا 7 پرتاب را پیش بینی کردیم که اولین پرتاب آن امروز انجام شد و تا پایان سال حداقل 4 تا 6 پرتاب دیگر نیز داریم که بعضی از این پرتاب‌ها عملیاتی هستند و بعضی نیز تحقیقاتی و آزمایشگاهی هستند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پرستاری از معرفی آخرین دستاوردها در حوزه تجهیزات مورد نیاز برای مراقبتهای پرستاری در قالب یک نمایشگاه برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه خبر داد.

زن جوانی که با همدستی نامزدش مادربزرگ خود را به‌خاطر تهیه پول عروسی به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

مهندسان ایرانی با طراحی موتورهای BLDC، به چالش کمبود انرژی پاسخ دادند. این موتورهای پر بازده، با کاهش قابل توجه مصرف برق، نقش مهمی در پایداری شبکه برق کشور ایفا خواهند کرد و به این ترتیب، از خاموشی‌های احتمالی در فصول گرم سال جلوگیری می‌شود.

معاون سازمان اورژانس کشور از برقراری سالانه 20 میلیون تماس از سوی مردم با اورژانس 115 در کشور خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه وزش باد و گرد و غبار به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی عامل افزایش امروز غلظت آلاینده ها بوده، گفت: غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت رو به کاهش است.

رئیس مر‌کز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه گفت: امروز متنبه کردن دنیای استکبار و کودک‌کشان فلسطین بر عهده وکلاست.

اخترشناسان با مشاهده حباب‌های گازی عظیمی که یک ستاره را فرا گرفته‌اند، به کشفی شگفت‌انگیز دست یافتند. این حباب‌ها که 75 برابر بزرگ‌تر از خورشید هستند، اطلاعات ارزشمندی در مورد فرآیندهای داخلی ستارگان و تکامل آن‌ها ارائه می‌دهند.

شهردار تهران گفت: اقدامات خوبی در حوزه سازمان املاک شهرداری تهران افتاده و ما از تحقیق و تفحص از این سازمان استقبال می‌کنیم.

یک شرکت دانش بنیان حوزه تجهیزات آزمایشگاهی، جهت تعیین مقدار گلوتن درون آرد یا گندم، اقدام به تولید دستگاه گلوتن شوی کرده است.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با اشاره به ارائه طرحی به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل مشکل امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان المپیادی، گفت: حنانه خرمدشتی؛ دانش‌آموز ایرانی تنها مدال‌آور زن جهان در المپیاد جهانی نجوم بود.

وزیر دادگستری گفت: هر کسی در هر مقامی به ادیان و بزرگان آنها توهین و یا اقوام ایرانی را تحقیر کند عمل مجرمانه انجام داده است و باید مورد تعقیب دادستان قرار بگیرد.

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، محققان دانشگاه علم و صنعت درصدد توسعه سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که به طور قابل توجهی عملکرد شبکه‌های سلولی را بهبود می‌بخشد.