پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

افزایش صادرات نفت روسیه تا 10.9 میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر تلاش سایر اعضای اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت را خنثی کرده است.

در حالی که کارشناسان معتقدند حل مساله معیشت مردم حداقل سه سال طول می‌کشد اما باید به این نکته توجه کرد که تاکید صرف روی مدل قیمت های نسبی باعث اختلال در بازار کالاهای اساسی و دارو شد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.30 درصد کاهش به 1797 دلار و 63 سنت رسید.

مدیرعامل جدید شرکت قند بیستون انتخاب شد.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه مأموریت اصلی صندوق‌های ثروت، انجام انواع شیوه‌های سرمایه‌گذاری‌ها در داخل و خارج از کشور است، گفت: دولت و وزارت نفت در قبال بدهی‌های خود به صندوق، برخی از میادین نفتی و گازی را در اختیار صندوق قرار دهند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 31 سنت معادل 1.51 درصد کاهش به 85 دلار و 57 سنت رسید.

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی فردا یکشنبه و بارش باران، برف و کاهش دما خبر داد و برای برخی استان‌ها هشدار سطح زرد صادر کرد.

با عنایت به هدفگذاری سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور، وزارتخانه های کار و اقتصاد موظف شدند در راستای قانون بودجه، سهم بخش تعاون را در چارچوب قانون و بودجه سنواتی تعیین و تخصیص دهند.

شرکت فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از حذف حجم مبنای 21 نماد فرابورسی از روز دوشنبه این هفته خبر داد.

ضوابط مربوط به اعمال یا عدم اعمال حجم مبنا در نمادهای دارای بازارگردان حاضر در بازار پایه و دو بازار اول و دوم توسط فرابورس اعلام شد.

در نوامبر سال قبل نرخ تورم مواد غذایی در منطقه یورو فقط 2.2 درصد بوده است که نرخ تورم 13.6 درصدی مواد غذایی در نوامبر امسال بیش از 6 برابر نرخ تورم نوامبر سال قبل است.

تورم مواد غذایی در انگلیس طی ماه نوامبر به 12.4 درصد رسید که رکورد جدیدی محسوب می‌شود و رئیس کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس در این باره گفت: در شرایطی که فشار افزایشی بر قیمت کالاها ادامه دارد باید گفت زمستان غم باری در پیش داریم.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور از هدف‌گذاری افزایش 2 برابری صادرات محصولات کشاورزی تا پایان برنامه هفتم خبر داد و گفت: صادرات کیوی به هند از هفته آتی از سر گرفته می شود.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر حمایت دولت و سازمان بورس از معاملات بازار سهام، گفت: بازار سرمایه در چند روز گذشته دوباره مورد توجه سهامداران و سرمایه‌گذاران قرار گرفت که تحت تاثیر چنین اتفاقی، شاخص بورس از مدار نزولی فاصله گرفت.

وزیر صنعت در خصوص آخرین وضعیت واردات خودرو گفت: هماهنگی‌ها انجام‌شده و اکنون یک ماه است که شرکت‌های واردکننده درگیر کار اجرا شده‌اند. تأخیر موجود به این دلیل است که واردکننده باید به مذاکره بپردازد و قرارداد منعقد کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به پیگیری بندهای اجرا نشده ابلاغیه 12 بندی رئیس جمهور، از اتخاذ تصمیماتی در سفر به استان سیستان و بلوچستان برای رفع مشکلاتی خبر داد که منجر به رکود در این استان شده است.