جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان با بیان این که طرح کالابرگ الکترونیکی اختیاری است گفت: یارانه نقدی هیچ استانی قطع نمی‌شود.

ترکیه مانع حرکت چندین نفتکش حامل میلیون‌ها بشکه نفت قزاقستان در دریای سیاه شده تا نامه‌ای از بیمه‌کننده خود ارائه دهند که نشان دهد در آب‌های این کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی طی پیامی درگذشت رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی را تسلیت گفت.

سازمان هواشناسی از بارش باران، برف و ورزش باد طی امروز تا سه‌شنبه آینده در 11 استان خبر داد و برای برخی استان‌ها از جمله تهران و البرز هشدار سطح زرد صادر کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 54 سنت معادل 0.71 درصد افزایش به 76 دلار و 69 سنت رسید.

سرپرست گروه مذاکره کننده ایران با اتحادیه اوراسیا از نهایی شدن مذاکرات ایران و اوراسیا بر سر موافقت نامه تجارت آزاد خبر داد و گفت بیش از 7 هزار و 500 قلم کالا تحت پوشش این موافقت نامه قرار می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد 100 درصدی تولید ماشین آلات معدنی در کشور در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

معاون وزیر نفت از افزایش تعرفه گاز پرمصرف ها از 16 آذر خبر داد و گفت: مشترکین گاز خانگی در صورت کاهش مصرف، پاداش صرفه جویی دریافت خواهند کرد.

تعرفه‌های جدید گاز برای پرمصرف‌ها در فصل سرد سال تصویب شده است، که بزودی ابلاغ می‌شود.

امروز پنج شنبه 17 آذر در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی ارز، دلار با قیمت 34 هزار و 400 تومان معامله شد.

معاون نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که علیرغم آخرین تحریم های اتحادیه اروپا علیه صادرات این کشور، نفت روسیه همچنان تقاضای بالایی خواهد داشت.

هیات دولت مشغول بررسی مدلهای مختلف افزایش حقوق کارمندان در سال آینده است.

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز با بیان اینکه ابلاغیه تعرفه‌های جدید گاز برای پرمصرف‌ها تصویب شده است، افزود: براین اساس طی یکی دو روز آینده تغییراتی در حوزه تعرفه‌های قبوض گاز خواهیم داشت.

سرپرست هیئت مذاکره کننده ایران با هیئت اتحادیه اوراسیا گفت: بر اساس توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا تعرفه 90 درصد اقلام صادراتی دو طرف به یکدیگر صفر خواهد شد.

شرکت نفت و گاز مول MOL اعلام کرد که وضعیت عرضه سوخت در مجارستان "بحرانی" است و صف‌های طولانی خودرو در جایگاه‌های سوخت این کشور به دلیل افزایش شدید تقاضا شکل گرفته است.

میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در روز 15 آذر به عدد 603 میلیون مترمکعب در روز رسید که بالاترین رکورد محسوب می‌شود.