پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

وزارت بازرگانی و صنعت هند از رشد 2 برابری واردات این کشور از ایران در هشتمین ماه سال جاری میلادی خبر داد.

سخنگوی بانک مرکزی گفت: بازرگانان می‌توانند از فردا 12 آذر با ارائه کارت بازرگانی و گواهی سابقه فعالیت تجاری از وزارت صمت به متصدیان شعب ارزی بانک های منتخب، برای خرید ارز تا سقف شش هزار یورو با نرخ توافقی اقدام کنند.

اتمام عملیات اجرایی انتقال مستقیم آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج و بهره‌برداری از این پروژه توسط ریاست جمهوری، شهر سنندج را از حیث تامین آب شرب باکیفیت ایمن کرده است.

بانک جهانی درآمد ارزی ایران از محل اعزام نیروی کار به خارج در سال 2022 را 600 میلیون دلار برآورد کرد و ایران را در بین کشورهای منطقه از این نظر در جایگاه هشتم قرار داد.

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ترافیک سنگین در جاده چالوس و آزادراه پردیرس - تهران و بارش باران در جاده‌های 5 استان کشور خبر داد.

معاون اول رئیس‌جمهوربا اشاره به پرداخت 6هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالی به استان ها گفت: وزارت کار عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها برای تحقق وعده اشتغال را ارزیابی کند.

مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت یارد جدید کشتی‌سازی در بندر انزلی خبر داد و گفت: یک شرکت بزرگ خارجی برای این کار اعلام آمادگی کرده است.

رییس ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار گفت: براساس نشستی که اخیرا با مدیران بانک‌های عامل پرداخت کننده تسهیلات مشاغل خانگی برگزار شده یک ماه به این بانک ها فرصت داده شده که زمینه پرداخت این تسهیلات را فراهم کنند.

تقاضا برای مزایای بیکاری در آلمان در ماه نوامبر 17000 نفر نسبت‌به ماه گذشته افزایش یافته است، در حالی که اقتصاددان‌ها انتظار یک افزایش 10000 نفری را داشتند.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: در منطقه غرب استان کردستان، مناطق صعب العبور و با توپوگرافی خشنی داریم؛ برای همین، کار انتقال آب و سامانه و احداث تونل با شرایط بسیار سختی انجام شد.

بررسی بازار مسکن حاکی از آن است که یک واحد 100 متری واقع در شریعتی 15 میلیارد تومان و آپارتمانی با همین متراژ در جلیلی 2 میلیارد تومان قیمتگذاری شده است.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با اشاره به اینکه حفظ اشتغال موجود حائز اهمیت است، گفت: بخش خصوصی، قربانی سیاست های اصلاحی بانکی است و باید در این زمینه تدابیری لحاظ شود تا اشتغال موجود حفظ شود.

اتحادیه اروپا به‌طور موقت با 60 دلار در هر بشکه به‌عنوان سقف قیمت نفت خام روسیه توافق کرد.

کاهش دمای هوا در اروپا و افزایش تقاضا برای انرژی به همراه بالا گرفتن رقابت با آسیا در دریافت محموله‌های گاز و همچنین کاهش تولید برق از انرژی باد در اروپا، باعث افزایش قیمت گاز در این قاره در زمستان پیش رو خواهد شد.

رییس کل گمرک از صادرات 12 میلیون دلاری کالا از بازارچه میلک طی 8 ماه امسال خبر داد و گفت: پیگیر رفع مشکلات گمرکی سیستان و بلوچستان هستیم.

وزیر نفت با معاون رئیس جمهوری و وزیر نفت ونزوئلا در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه انرژی و آخرین تحولات بازار جهانی نفت به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.