پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

سازمان راهداری اعلام کرد: لیست قبول‌شدگان آزمون شرکت‌های حمل‌ونقل اعتبار ندارد و هرگونه اطلاعات غیر موثق، فهرست یا لیست قبول شدگان فاقد ارزش و اعتبار است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان این که ارزش سهام عدالت واگذار شده به مردم بالغ بر 700 تا 800 هزار میلیارد تومان است گفت: ما در حال حاضر از طریق سازمان خصوصی سازی در تلاشیم که جاماندگان سهام عدالت نیز بتوانند سهام عدالت خود را دریافت کنند.

در حالی وزیر اقتصاد اعلام کرده است مالیات عملکرد مودیان مربوط به پیش از سال 1395 مورد بررسی قرار نخواهد گرفت که این محدودیت در حوزه مالیات ارزش افزوده وجود ندارد و محدودیت های بخشودگی مشکلاتی را برای مودیان ایجاد کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.28 درصد کاهش به 1798 دلار و 9 سنت رسید.

سازمان هواشناسی با هشدار تقویت و نفوذ سامانه بارشی از بارش باران، برف و وزش باد شدید و کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

با توجه به حذف ارز ترجیحی و نیاز جدی دو شرکت دولتی جهت تامین منابع ریالی لازم برای خرید ارز نیمایی و واردات کالاهای اساسی به کشور، به نظر می‌رسد که بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل تامین کننده منابع ریالی اضافه برداشت‌هایی به این دلیل داشته است.

خزانه‌دار کل کشور به همه دستگاه‌ها اعلام کرد که به منظور تامین پاداش خدمت کارکنان لیست پرداخت را مطابق فرمت بانک مرکزی به منظور پرداخت مستقیم به ذینفع ارسال کنند.

وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت علمی ریاست جمهوری در سال 1401 هیچ مجوز کسب و کاری را از طریق درگاه ملی مجوزها، صادر نکرده‌اند.

معاون بانکی وزیر اقتصاد با اشاره به جهت‌گیری دولت در تسهیل اعطای تسهیلات خرد گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته تا مهرماه رقمی نزدیک به 38 هزار میلیارد تومان به یک میلیون نفر پرداخت شده که بسیار قابل توجه است و در تاریخ بانکداری این میزان پرداخت نشده است.

نخستین گروه نخبگانی که قرار بود در دستگاه‌های اجرایی به‌کار گرفته شوند؛ یکشنبه، 6 آذر در سازمان اداری و استخدامی کشور وارد دوره آموزش و ارزیابی ویژه جذب نخبگان در دولت شدند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 15 سنت معادل 0.17 درصد افزایش به 87 دلار و 3 سنت رسید

تشکیل‌صندوق ثروت حاکمیتی (مدیریت درآمدهای ارزی) و صندوق ثروت ملی (مدیریت دارایی دولت برای تامین منابع طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای) ذیل صندوق توسعه ملی از جمله پیشنهاداتی است که در راستای اصلاح ساختار بودجه باید مورد توجه قرار بگیرد.

رییس مرکز کنترل دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری از ابتدای هفته با 430 میلیون مترمکعب در روز شروع به مصرف 475 میلیون مترمکعب در روز گذشته رسید که بالاترین رکورد مصرف در سال 1401 بوده است.

طی حکمی از سوی سرپرست وزارت راه و شهرسازی، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن منصوب شد.

مدیرعامل شرکت آب نیرو گفت: پروژه خط انتقال مستقیم آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج با عزم جهادی وزارت نیرو در دولت سیزدهم به مرحله بهره‌برداری رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به دستگاه ها و اتاق های مربوط به بخش خصوصی مصوبات جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را در چهار بند ابلاغ کرد.