پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

با وجود تهدید کامیون‌داران از سوی مزدوران و عناصر ضدانقلاب در برخی از مسیرهای مواصلاتی، اما در پایانه بار بندر امام خمینی (ره) به عنوان بزرگ‌ترین پایانه بار کالای اساسی کشور تردد روان و عادی برقرار است.

مبادلات تجاری ترکیه با ایران در 10 ماهه سال جاری میلادی با رشد 21 درصدی به 5.3 میلیارد دلار رسید.

یورو استات اعلام کرد ایران در دهمین ماه سال جاری میلادی 70 درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترکیه گاز صادر کرده است.

به جای ایجاد بستر برای برگزاری این‌همه نمایشگاه خودرو در طی 9 ماهه امسال که فقط محلی برای مانور خودروهای چینی شده باید فکری به حال سازوکار تولید و بهبود وضعیت صنعت خودرو کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اجرای 53 هزار واحد مسکن خودمالکی با پیشرفت 57 درصدی، گفت: از این تعداد وام 3292 واحد (6.1 درصد) پرداخت شده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادر کنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران از انعقاد قرارداد چهار میلیارد دلاری در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی با کشور عراق، خبر داد و گفت با این قرارداد بخشی از کسری صادرات به عراق جبران می‌شود.

مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی بنادر استان بوشهر برای پذیرش کشتی‌های حامل کالاهای اساسی تا ظرفیت 30 هزار تن خبر داد.

نماد معاملاتی شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران، پس از افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب و پس از ارائه اطلاعات در خصوص موارد منجر به تعلیق در سامانه کدال، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه بازگشایی و با صف فروش سنگین مواجه شد.

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد 3هزار واحدی روبرو شد.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی، مرغ مازاد مرغداران صرفا با سویه تولید شده آرین با قیمت‌های مصوب استانی و به صورت منجمد خریداری می‌شود.

قرعه‌کشی طرح فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات ایران خودرو در مرحله چهل و یکم انجام و ظرفیت محصولات در این بخشنامه مشخص شد.

رییس مرکز دادرسی مالیاتی با بیان اینکه با یک ضریب 20 درصدی، به طور متوسط سالانه شاهد ورود یک میلیون پرونده مالیاتی به فرآیند دادرسی هستیم، گفت: نکته کلیدی در کاهش حجم پرونده‌های ورودی به هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی، اطلاعات است.

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 537 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 16میلیون و 900هزار تومان است.

معاون امور اعتباری بانک مسکن از پرداخت 116 هزار فقره وام خرید مسکن در 8 ماه امسال خبر داد و گفت: سهم بخش مشارکت مدنی از کل تسهیلات 61 درصد بوده است.

ذینفعان چک در زمان انجام معاملات خود می‌توانند با ارسال پیامک به سرشماره 4040701701، وضعیت اعتباری چک صیادی را استعلام بگیرند.

رئیس سازمان بورس، از شروع به کار سامانه افشای تخلفات مدیران نهادهای مالی و ناشران بورسی پس از 13 سال توقف، خبر داد.