پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

طرح آبرسانی به سنندج با هدف ارتقای کمی و کیفی آب شرب این شهر و تأمین آب شرب 40 درصد از جمعیت استان کردستان اجرایی شده است و در مسیری 60 کیلومتری آب شرب با کیفیت و پایدار را از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج متصل خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از اجرای 200 پروژه فرودگاهی در کشور خبر داد و گفت: به استثنا 2 پروژه، پروژه‌ای نداریم که گره آن باز نشده باشد.

مشتریان نهایی محصولات ایران خودرو امروز 9 آذر 1401 از طریق قرعه‌کشی با حضور نهاد‌های نظارتی انتخاب خواهند شد.

وزیر نیرو صبح امروز با استقبال مقامات ترکمنی وارد فرودگاه عشق‌آباد پایتخت کشور ترکمنستان شد؛ در این سفر مذاکرات وزیر نیرو با مقامات کشور ترکمنستان در 5 محور انجام می‌شود.

در پی دریافت چند فقره شکایت از شرکت توانیر، شورای رقابت با بررسی موضوعات مطروحه، بروز رویه ضدرقابتی و سوء استفاده از وضعیت مسلط را تأیید و این شرکت را به درج وجه التزام قطع برق در قراردادهای منعقده ملزم کرد.

معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد: مزایده الکترونیکی سراسری جدید سازمان به ارزش بیش از 900 میلیارد تومان برگزار خواهد شد که 38 خودروی وارداتی از جمله کالاهای عرضه شده در این مزایده است.

نمک هدایت شده به پایین دست رودخانه شور زهره توسط این رود در سال 2.5 میلیون تن است که با احداث سد چمشیر و تعدیل کیفی آب، بر اساس اظهارات یک فعال محیط زیستی این عدد به 500 هزار تن کاهش می‌یابد.

مدیرکل دفتر تحقیقات و سیاست های پولی وزارت اقتصاد گفت: تامین بخشی از نیاز به سرمایه در گردش بنگاه ها، از طریق اوراق گام، در صورت عدم نکول، با کاهش خلق نقدینگی در نهایت می تواند باعث کاهش تورم شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از تدوین طرح اساسنامه این سازمان در مجلس شورای اسلامی پیرو نشست های متعدد با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مبنی خبر داد.

در حالی قرار بود خط‌آهن رشت - کاسپین شهریور امسال افتتاح شود که دبیر شورای عالی مناطق آزاد در این‌باره گفت: خط ریلی رشت - کاسپین به‌زودی تکمیل می‌شود.

قطر طبق یک قرارداد جدید 15 ساله با آلمان، سالانه 2 میلیون تن گاز طبیعی مایع از میدان شمالی به این کشور صادر می‌کند.

معاملات توافقی دلار در بازار ارز امروزچهارشنبه 9 آذر 1401 با قیمت خرید 33هزار و 608 تومان کار خود را آغاز کرد.

رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به ارسال لایحه اصلاحی قانون پایانه‌های فروشگاهی به مجلس، گفت: اجرای تدریجی قانون و امکان بخشودگی 100 درصدی جرایم از جمله پیشنهاداتی هستند که به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است.

قیمت بیت کوین به‌عنوان بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا 3.7 درصد در معاملات امروز افزایش یافت و به حدود 17010 دلار رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.26 درصد افزایش به 1754 دلار و 48 سنت رسید.

رئیس صندوق تثبیت بازار گفت: نخستین گزارش صندوق تثبیت بازار سرمایه، هفته آینده برای نخستین بار منتشر خواهد شد.