شنبه 1 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده 104 قانون مجازات اسلامی در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

هر روز بخشی از مهمترین اخبار و گزارش‌های تسنیم را در ویترین تسنیم ببینید.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عملیات موشکی و پهپادی ایران در پاسخ به حمله نظامیان صهیونیست به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق واکنش نشان داد.

جبهه پایداری در بیانیه‌ای تاکید کرد: عملیات برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از خاک ایران در عمق سرزمین‌های اشغالی فلسطین، اقتدار ملی جمهوری اسلامی را با برد منطقه‌ای و پیام جهانی به نمایش گذاشت.

هرچه از عمر مقاومت ملت‌ها در برابر نژادپرستی در جهان می‌گذرد، این آگاهی فراگیرتر می‌شود که برای نمونه، جنگ پر سر و صدای اعراب و اسرائیل فریبی بیش نبوده و همچون سایر ترفندها، وا داشتن ملت‌ها به تعظیم در برابر صهیونیست‌ها را پی می‌گرفته است.

رئیس جمهور با اشاره به عملیات شب گذشته سپاه گفت: هماهنگی میدان و دیپلماسی و دقت بسیار بالا در اجرا، از جلوه‌های کم‌نظیر و افتخارآمیز عملیات مقتدرانه تاریخی و پیروزمندانه نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی بود.

رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند و تنبیه شوند و دست از تجاوز بردارند و اگر بخواهند به تجاوز ادامه دهند به طور طبیعی پاسخ آن را خواهند دید.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تدوین نقشه عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی و شکل انجام آن کاملاً هوشمندانه و در سطح توقع مردم بود.

رتبه بندی کیو اس چهاردهمین دوره رتبه بندی موضوعی دانشگاه های جهان را در سال 2024 منتشر کرد و از کشور جمهوری اسلامی ایران 68 گروه آموزشی از 17 دانشگاه در 17 حوزه موضوعی حضور دارند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون در جلسه عصر امروز خود بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 را با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی از موافقت اعضای کمیسیون متبوعش با تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعت کاری کارکنان به 40 ساعت در هفته خبر داد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله تلافی‌جویانه نیروهای مسلح ایران به سرزمین‌های اشغالی، گفت: عملیات بامداد امروز نیروهای مسلح غرور آفرین و قابل تحسین بود چرا موجب افزایش غرور و عزت ملی شد.

دانشگاه جامع علمی کاربردی حمایت خود را از حملات دلاور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرزمین‌های اشغالی طی بیانیه‌ای عنوان کرد.

هیات رییسه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در پیامی از حملات غیور مردان سپاه پاسداران در حمله به رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور بیانیه‌ای از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» در حمله به سرزمین‌های اشغالی و رژیم غاصب اسرائیل اعلام حمایت کرد.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی در واکنش به عملیات «وعده صادق» گفت: این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود. همه باید به قدرت ملی خود ببالیم.