شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور از آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و دستاوردهای خود در حوزه‌های مختلف با کشور دوست و برادر پاکستان و ارتقای روابط در عرصه‌های مختلف خبر داد.

رئیس جمهور گفت: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فیمابین را متحول کرد و لذا در گام اول برای دستیابی به حجم 10 میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

وزیر علوم خطاب به مسئول بسیج دانشگاه علامه طباطبایی گفت: انهایی که شرکت دانش بنیان دارند قراداد ارتباط با صنعت و دانشگاه دارند را بررسی کنید آنها در حوزه مقالات هم رتبه بالایی دارند. دانشگاه‌ها برون دادهای مختلفی دارد فقط به مقاله توجه نکنید.

رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر پاکستان در پایان برنامه‌های دیدار و رایزنی‌های خود، از یادمان نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران» رونمایی کردند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس به تشریح نشست امروز این کمیسیون که با حضور وزیر صمت و با دستور کار بررسی مشکلات حوزه اسقاط خودروهای فرسوده برگزار شد، پرداخت.

دانشگاه پیام نور در اطلاعیه ای اعلام کرد برای هیچ یک از موسسات آموزشی مجوز ثبت نام داوطلبان و یا ادامه تحصیل آن‌ها در مقطع کارشناسی ارشد صادر نکرده است.

با گذشت چند از عملیات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح در قلب سرزمین‌های اشغالی، شاهد روایتگری‌های ناخواسته‌ای هستیم که سیاست خبری و تبلیغاتی رسانه‌های طرفدار اسرائیل مبنی بر سانسور، تحریف و کتمان ابعاد این عملیات را به چالش می‌کشد.

کارشناس مسائل بین‌الملل نوشت: امید است دیپلماسی همسایگانی دولت باعث رونق همکاری‌ها بالاخص بین بخش مردمی و غیردولتی ایران و پاکستان باشد و دیپلماسی فرهنگی نیز قسمت قوی این مراودات باشد تا در بزنگاه‌ها تنظیم‌گر و تسهیل‌گر روابط شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران بر تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه ای استان تهران تاکید کرد.

مدیرکل اداره مهارت دانشگاه تهران از برگزاری دومین نمایشگاه کار این دانشگاه در خردادماه خبر داد.

رئیس بسیج اساتید کشور در نشست با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر لزوم دانش افزایی اساتید به صورت دوره‌ای و بازنگری در روش تدریس دروس معارف تاکید کرد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حضور رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان، 8 سند همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف امضاء کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هر دستگاهی که از انجام وظایف خود برای تکمیل سامانه املاک و اسکان سر باز بزند دچار تخطی شده و کمیسیون اقتصادی آمادگی آن را دارد تا دستگاهی که همکاری نمی‌کند را دعوت و از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت توانست به دستاوردهای مهم اقتصادی از جمله نیل به رشد نقدینگی 24 درصدی، کاهش بیکاری و تورم و همچنین رشد اقتصادی مثبت پس از چندین دوره رشد منفی، دست یابد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به برنامه های این دانشگاه همزمان با 90 سالگی این دانشگاه از برگزاری 90 رویداد خبر داد.

کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک دو مورد از کمک‌هایی که لازم است دولت در برقی‌سازی حمل و نقل عمومی انجام دهد را تبیین کرد.