پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درمورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

رئیس جمهور کشورمان به‌منظور دیدار با همتای پاکستانی و انجام ملاقات‌های متعدد، وارد شهر اسلام‌آباد شد.

رئیس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا گفت: توسعه روابط ایران و پاکستان با اتکا به سابقه دیرینه تاریخی و تمدنی مورد تاکید مقامات عالی دو کشور است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت که که باید دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند.

«سید محمود حسینی پور» با حکم معاون اول رئیس‌جمهور رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد.

رئیس جمهور گفت: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور و امیدواری ملت‌های مسلمان و آزاده جهان شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از مراعا ماندن تصمیمگیری درباره تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه‌ها در کمیسیون متبوعش خبر داد.

معاون فعلی هماهنگی استان‌ها در وزارت کشور، به استانداری لرستان خواهد رفت.

قرار است یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش به‌زودی به استانداری مازندران انتخاب شود.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: در سال گذشته موفق به برگزاری 7 طرح ملی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر شده‌ایم و برای سال جاری نیز این برنامه‌ها را پیش رو خواهیم داشت.

معاون سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی گفت: فرد ابتدا باید پروپوزال خود را در پلتفرم کانکت پلاس بارگذاری کند و ما قبل از اپلای کردن، او را به دانشگاه یا پژوهشگاه معرفی می‌کنیم.

منتخب مردم تبریز در مجلس دوازدهم گفت: اگر مجلس آتی با کم‌توجهی به توصیه رهبرانقلاب، وارد فضای سیاست‌زده شود، دچار دعوا و ستیزه و مقابله و جبهه بندی‌های گوناگون خواهد شد و از کار اصلی خود باز خواهد ماند.

معاون اول رئیس‌جمهور رسوب کالا در مبادی گمرکی را یکی از مهمترین دغدغه های دولت عنوان کرد و افزود: رویه کنونی در ثبت سفارش و تخصیص ارز باید تغییر یابد.

سی ان ان تلاش دارد بایدن را نماد عفلانیت و تدبیر و درمقابل، نتانیاهو را نماد یک بازیگر افراطی نشان دهد. هر چند جزء دوم این گزاره صحیح است، اما در این معادله نباید کمترین تفاوتی میان دو سیاستمدار ارشد آمریکایی و صهیونیستی قائل شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ضمن تاکید بر اینکه اجرای دقیق سیاست تثبیت ارزی راه برون‌رفت کشور از معضل افزایش مکرر نرخ ارز است، معتقد است اجرای این سیاست تنها توسط دولت امکان‌پذیر نیست و نیاز به عزم و اراده ملی و حاکمیتی دارد.

جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.