پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

فرمانده کل ارتش گفت: هم‌اکنون 54 هزار و 500 واحد مسکونی در حال اجرا از مرحله صدور پروانه تا مرحله نزدیک به تحویل داریم و 23 هزار و 500 واحد نیز در حال ساخت است.

فرمانده کل سپاه گفت: در سپاه 100 هزار نفر فاقد مسکن هستند که ما با یک برنامه‌ریزی در مرحله اول برای 48 هزار نفر از این کارکنان اقداماتی را انجام دادیم.

رییس مجلس شورای اسلامی قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان را برای اجرا ابلاغ کرد.

براساس اعلام نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تاکنون بیش از 12هزار متقاضی در سامانه همرسان ثبت نام کرده و 52 ازدواج موفق ثبت شده است.

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان از تصویب و ابلاغ «شیوه‌نامه شناسایی، رشد و تعالی دانشجویان صاحب استعداد برتر در مسیر نخبگی» خبر داد.

ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور به صورت غیرحضوری از امروز 26 اسفند 1402 در سایت گلستان انجام می شود.

در دومین سال برگزاری پویش ملی لبخند ایران «465 گروه جهادی و دانشجویی» از سراسر کشور حضور داشتند، که زمینه فعالیت نزدیک به «8هزار دانشجو» را فراهم آوردند.

معاون اول رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای دریافت نشان فتح را به فرماندهان کل سپاه و ارتش تبریک گفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند دو میلیارد تومان اختصاص دادند.

رییس سازمان امور دانشجویان اشتغال پاره وقت دانشجویی را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه گامهای مثبتی در این خصوص برداشته شده و امیدوارم هر چه زودتر این مهم لباس اجرا به خود بپوشد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: ساخت 500 هزار واحد مسکونی را با دولت محترم تفاهم کرده‌ایم که این تعهد ان‌شاءلله به خوبی تا پایان این دولت باید پیش برود و به انجام برسد.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به نقش این نهاد برای افزایش مشارکت در انتخابات تاکید کرد: حضور مردم در انتخابات تلاش های دشمنان را برای تضعیف مردمسالاری خنثی کرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان تهران خواستار توجه مجلس آینده به انتظارات مردم و در اولویت قرار گرفتن این انتظارات شد.

رئیس جمهور گفت: دولت و نیروهای مسلح با توجه به امکانات‌شان کار ساخت مسکن را با حساسیت دنبال می‌کنند و با حرکت جهادی باید این مسیر ادامه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به قانون کار، گفت: طبق ماده 41 قانون کار، حفاظت از معیشت کارگر در برابر تورم، بایستی خط قرمز تصمیمات شورای عالی کار باشد شورایی که یک ضلع آن را دولت تشکیل می‌دهد و باید تنظیم‌کننده رابطه کارگر و کارفرما باشد.

رئیس جمهور توانمندی فرهنگی را همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر مهم اقتدارآفرینی برای کشور دانست و گفت: تلاش جوانان کشور برای پیشرفت‌های فناورانه نیز همچون افتخارآفرینی‌های دوران دفاع مقدس قابلیت بالایی برای به تصویر کشیده شدن دارند.