جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در جهانی که هویت زن را به چالش می‌کشد، ما باید با ظلم به زنان و ابزارانگاری آنان مقابله کنیم و این مطلب را از جامعه بینالمللی مطالبهگر باشیم.

رئیس فرهنگستان زبان فارسی گفت: کارهای خوبی تاکنون در صدا و سیما انجام‌شده، اما ما همچنان به کمک رسانه ملی نیاز داریم؛ اگر صداوسیما به کمک فرهنگستان بیاید زحمتی که در تولید واژه ها کشیده شده ثمربخش خواهد بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: هر نوع تلاش برای هموارسازی حضور زنان در حکمرانی، به نوعی احقاق حقوق آنها محسوب می‌شود.

پاتوق فیلم کوتاه محفلی است برای آنکه فارغ از هیاهو و هیجان، سینما یاد بگیریم، دورهمی‌ای که سالیان سال است برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به سینما را دور هم جمع می‌کند. اما جلسه اخیر آن حاشیه‌هایی در پی داشت.

اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها که شامگاه 8 خردادماه در میدان «خراسان» برگزار شده بود با استقبال بیش از 150 هزار نفری مردم تهران از این رویداد همراه بود.

امیرحسین خرمشاهی تهیه‌کننده و برنامه‌ساز شناخته شده از راه‌اندازی یک آموزشگاه هنری با شهریه‌های تعریف شده، برگزاری جشنواره رسانه‌های دیداری و افتتاح یک وی‌او‌دی ویژه به دست تهیه‌کنندگان خبر داد.

مراسم تجلیل از مهدی خلیلی مجری و راوی مستندهای گردشگری تلویزیون در شبکه مستند برگزار شد.

به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد ویژه برنامه «ایران امروز» 14 و 15 خرداد روی آنتن می‌رود.

مستند «سرکش» به کارگردانی سجاد سلیمانخانی محصول گروه مستند روایت فتح با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی در مجتمع فرهنگی هنری اسوه رونمایی شد.

مجموعه تلویزیونی «سوادیاران» برای پخش از شبکه آموزش سیما به‌زودی مقابل دوربین می‌رود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: معرفی قدرت فرهنگ ایثار و فداکاری و نیز الگوگیری از ایثارگران، سبب ایجاد همبستگی و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.

«ثروت مشترک» بدیلی فراسوی سرمایه به قلم مایکل هارت و آنتونیو نگری منتشر و روانه بازار نشر شد.

مراجع عظام تقلید به استفتاء درباره «نیت ریایی و غیر آن در عمره تمتع» پاسخ گفته‌اند.

مارتین اسکورسیزی کارگردان سرشناس سینمای جهان در کنفرانسی که توسط یک مجله مذهبی در شهر رم برگزار شد، موضوع فیلم تازه خود را فاش کرد.

سالن‌های نمایشی به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی (ره) و سالگرد قیام پانزده خرداد به مدت سه روز از 13 الی 15 خرداد اجرا نخواهند داشت.

بدعتی که پس از ماجرای سقیفه در نحوه انتخاب امامت امت به‌وجود آمد، سبب هموار شدن مسیر برای سایر افراد و گروه‌ها همچون بنی‌العباس در راستای ادعای امامت و خلافت مسلمین شد. امام رضا در چنین فضایی ضمن نقد سنت شیخین، به تبیین جایگاه امامت پرداخت.