جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

آیین اختتامیه مسابقه طراحی معماری فاطمیون با حضور حجت گنابادی از فرماندهان لشکر فاطمیون و با معرفی سه برگزیده این یادمان برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اعتقاد و عزم مسئولان بخش های مختلف کشور بر تحول انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور گفت: امروز با همگرایی ایجاد شده در ساختار حکمرانی کشور، دوره طلایی انقلاب فرارسیده است.

در هشتمین شب برنامه "شصت سال سینمای ایران و عرض ارادت به پیشگاه امام رضا (ع)"، فیلم زمزمه ساخته خسرو ملکان در پردیس مهر کوهسنگی به نمایش در آمد ودر ادامه با حضور رضا صابری بازیگر این فیلم نشست پرسش و پاسخ فیلم زمزمه برگزار شد.

درپی انتشار خبری مبنی بر لغو کنسرت فرج علیپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز درباره دلیل به تعویق افتادن برگزاری این کنسرت توضیح داد.

شهردار منطقه 11 و رئیس مجموعه تئاتر شهر در نشست مشترک خود ضمن ارائه نقطه نظرات خود پیرامون ساماندهی حریم تئاتر شهر و انتقاد هنرمندان و تماشاگران از وضعیت فعلی این محوطه از الزام حمایت پلیس از شهرداری در اجرای قانون برخورد با سد معبر سخن گفتند.

نویسنده گیلدخت با اشاره به برخی از انتقادات نسبت به طولانی شدن و از ریتم افتادن سریال، گفت: درباره طولانی بودن قبول دارم برخی جاها ریتم افتاد اما این اتفاق در همه سریال‌های طولانی کمی طبیعی است. برخی به من برمی‌گردد و برخی مشکلات به اجرا.

بابک عابدین در نشست خبری نمایشگاه آینده صنعت چاپ این نمایشگاه را یک رویداد فراملی دانست و گفت: ما نیامدیم برای چهار روز غرفه بفروشیم، بلکه آمده‌ایم یک بازی برد برد را برای صنعت چاپ ایران رقم بزنیم.

شبکه‌های رادیویی در سالروز ولادت امام رضا (ع)، ویژه برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده که شاید مهمترین آن صبح عید با شما باشد که صبح 10 خرداد روی آنتن می‌رود.

«جوناس مکاس» که به عنوان «پدرخوانده سینمای آوانگارد آمریکا» شناخته می‌شود، نقشی کلیدی و چند وجهی را در پیشبرد سینمای آوانگارد آمریکا ایفا کرد.

دعاخوانان دوره‌های ارتقاء قاریان و دعاخوانان در اردیبهشت1402 معرفی شدند، 180 قاری و 40 دعاخوان، نصاب لازم را جهت عضویت در پانزدهمین دوره ارتقاء قاریان و هفتمین دوره ارتقاء دعاخوانان کسب کرده‌اند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیشنهاد کرد: بانوان فعال قرآنی در دهه ولایت با تشرف به حرم حضرت علی (ع) و در صحن حضرت زهرا (س) از آخرین دستاورد خود در این زمینه رونمایی کنند تا مشوقی برای ترویج فعالیت‌های قرآنی شود.

گروه تعزیه «شبیه واقعه» که مقام نخست فستیوال تئاتر صحرایی تونس را کسب کردند از سوی رئیس و مدیران حوزه هنری طی مراسمی تجلیل شدند.

آیین بزرگداشت مریم کاظم زاده عکاس و روزنامه نگار فقید دفاع مقدس با حضور خانواده هنرمند، عکاسان پیشکسوت و جمعی از مدیران در بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور نوشت: دیپلماسی فرهنگی وقتی موفق و مؤثر است که اولاً منجر به «علاقه»، ثانیاً منجر به «باور» و نهایتاً منجر به «اعتقاد» شود.

به همت به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) همزمان با دهه کرامت رضوی، طرح توزیع کتاب در راستای گسترش عدالت اجتماعی و توسعه فرهنگی به وسیله کتابخانه‌های سیار در مناطق محروم و دور افتاده استان خراسان رضوی اجرایی شده است.

علی رمضانی طی حکمی حامد محقق را به عنوان معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران منصوب کرد.