جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

کتاب «ضلع یکم» نوشته عباس حیدری مقدم آرانی و محمد صانعی در 3 جلد توسط نشر سرو منتشر شد.

همزمان با دهه کرامت، جشن "خیلی دخترونه" با بهره‌مندی از ظرفیت دختران نوجوان، دوشنبه 8 خردادماه سال جاری ساعت 16 در فرهنگسرای اخلاق برپا می‌شود.

37 سال پیش در چنین روزهایی سفر محرمانه رابرت مک‌فارلین، مشاور امنیت ملی رونالد ریگان به تهران صورت گرفت. سفری که بعدها جز رسوایی برای آمریکایی‌ها دستاوردی نداشت.

در دیدگاه وحیانی، رابطه‌ای معنوی میان امام با امت برقرار است بر خلاف تعریفی که کلامیون از امام می‌گویند و آن را ریاست عام و فراگیر در امور دینی و دنیایی معرفی می‌کنند.

درخواست اکران فیلم «کت چرمی» با بازی جواد عزتی امروز در جلسه شورای صنفی نمایش ثبت شد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه حال آموزش و پرورش خوب نیست، گفت: تربیت معلم سر نخ کلاف آموزش‌و‌پرورش است. نگاه ما باید نسبت به دانشگاه فرهنگیان تغییر کند.

شاید روانی شعر را بتوان ویژگی آن عنوان کرد، شاید احساسی که در این شعر روان و کلمات ساده بود و راحت ارتباط برقرار می کرد، نوع خواندن کویتی‌پور در آن زمان هم تاثیر زیادی داشت، که البته عنایت شهید جهان آرا هم در ماندگاری و گسترش این شعر و نوحه اثر داشت.

پرواز همای که حدود 12 سال پیش اُپرت «موسی و شبان» را در لس آنجلس روی صحنه برده بود، اکنون قصد دارد این اجرا را در ایران به صحنه ببرد.

پس از تغییر مدیریت بهشت زهرای تهران و آرمیدن شهید "آرمان علی‌وردی" در بخش مدافعان حرم قطعه 50، توجه خوبی به بخش مدافعان حرم این قطعه شد و در نتیجه، نظم‌دهی قابل تحسینی صورت گرفت.

نماهنگ «بابارضا» به مناسبت دهه کرامت و سالروز ولادت امام رضا علیه‌السلام با نوای روح الله رحیمیان و همخوانی گروه سرود شمیم یاس منتشر شد.

رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی از تصویب و نام‌گذاری بیستم اسفندماه، زادروز شهید سلیمانی به نام «روز قهرمان ملی» در تقویم رسمی کشور خبر داد.

دختر فردوس کاویانی با انتشار چند عکس از کارهای قدیمی، خبری از سلامتی پدرش داد.

فصل دوم برنامه «پروانه» ویژه بانوان و زنان موفق ایرانی دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته با روایتگری لعیا زنگنه روانه آنتن می‌شود.

اولین مجموعه شعر حامد طونی با عنوان «آنات» با ارائه 82 رباعی در موضوعات مختلف از سوی انتشارات شهرستان ادب در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

رئیس انجمن فروشندگان کاغذ و مقوای تهران سیاست‌های اخیر دولت در حوزه واردات کاغذ را شوک بزرگی برای این بازار دانست و گفت: در نتیجه این شوک قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفته است.

تعداد هشت هزار از اعتاب مقدسه در قالب جشنواره «سلاله» به رقابت می‌پردازند.