جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

مرکز مأوا همزمان با فرارسیدن دهه کرامت سرود «بابا رضا» را با حال‌وهوایی کودکانه با صدای روح‌الله رحیمیان و گروه سرود شمیم یاس رونمایی کرد.

اسقف اعظم کلیسای ارتودوکس صربستان می‌گوید: آنچه که در انجیل به آن اشاره شده، زندگی مشترک است، اما در صربستان و کشورهای غربی با وضعیتی روبرو هستیم که با نادیده گرفتن تفاوت‌های زن و مرد موجب تزلزل بنیاد خانواده شده است.

مسابقه «بانوی ملکوت»، دلنوشته‌ای به حضرت معصومه سلام‌الله علیها است که بین دختران رده سنی نوجوان برگزار می‌شود.

فرهنگسرای اندیشه در ادامه طرح نذر و اهدای کتاب، مجموعه جدیدی از کتاب‌ها را به شهر ارومیه فرستاد.

دو کتابفروشی باسابقه و خوشنام هاشمی و شهر کتاب قبا اعلام کرده‌اند که به دلایل اقتصادی به زودی تعطیل خواهند شد.

احمد ابوالقاسمی از قاریان برجسته کشورمان خاطره‌ای را از حضورش در ترکیه تعریف کرده که مجبور شده به نوعی از دست مفتی ازمیر فرار کند.

یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های ورزشی تلویزیون با اجرای پیمان یوسفی از جمعه این هفته با تغییرات و اضافه شدن یک روز دیگر، پخش خود را از سر می‌گیرد.

آخرین مهلت مشارکت «صندوق پروانه» در بخش تولید اعلام شد و علاقه‌مندان تا 15 خرداد برای ارائه آثار خود فرصت دارند.

معاون گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی از عدم تخصیص بودجه مشخص علی‌رغم وعده‌ها، برای تکمیل «فرهنگ جامع زبان فارسی» خبر داد.

گاهی والدین به قدری امکانات در اختیار فرزند قرار می‌دهند و او را در تجملات فرو می‌برند که سبب می‌شود به مرور زمان از مسیر راست منحرف شود و به دام شیطان بیفتد. بنابراین مهربانی باید همراه با آینده‌نگری و با پشتوانه‌ای معنوی باشد.

علاقه به قدرت و ظواهر دنیا و علم نداشتن به حقانیت و ولایت امام رضا (ع) موجب شد فردی که ادعای محبت امام هشتم را داشت، قاتل آن حضرت شود.

برخی کتابفروشان در روزهای اخیر در تماس با تسنیم از پیشنهاد وسوسه‌کننده برخی ناشران کتاب‌ساز برای عرضه کتاب‌هایشان با 80 درصد تخفیف خبر داده‌اند. به نظر می‌رسد این ناشران در سایه خلاء‌های قانونی برای ورود به بازار جدی نشر عزم خود را جزم کرده‌اند.

نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس با حضور جمعی از اهالی سینما و مدیران فرهنگی در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

ورود پیامبر (ص) به مدینه و سکونت ایشان در خانه یک پیرزن، ماجرایی دارد که حجت‌الاسلام طباطبائی آن را بیان کرده است.

جیسون موموآ از سال 1999 رسما وارد دنیای حرفه‌ای بازیگری هالیوود شد و از آن روز تا کنون دارای آثار مختلفی است که از صداپیشگی گرفته تا نقش مکمل و نقش اول در فیلم‌های اکشن بوده اما بهترین آثار موموآ کدامند؟

آیین اختتامیه مسابقه طراحی معماری فاطمیون با حضور حجت گنابادی از فرماندهان لشکر فاطمیون و با معرفی سه برگزیده این یادمان برگزار شد.