پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در حال حاضر زنان ما با فشار تحریم‌های ظالمانه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که حیات، سلامت، معیشت و پیشرفت آنان و کودکانشان را تهدید کرده و به مخاطره کشانده است.

درپی حضور مقامات فرهنگی و هنری عربستان در بخش بازار جشنواره کن اولین قرارداد سرمایه‌گذاری برای ساخت فیلم این کشور در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم کن امضاء شد.

صدا و سیما به نامه جمعی از تشکل‌های دانشجویی به رسانه ملی و وزارت ارشاد در خصوص بحران جمعیت، پاسخ داد.

آمادگی سفر حج | عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث و کارشناس مسائل حج با تقسیم‌بندی حقوقی که ادای آن قبل از سفر حج الزامی است، از زائران خواست که نسبت به ادای این حقوق اهتمام داشته باشند.

محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی معتقد است که خبر ممنوع‌الکاری برخی از خوانندگان که در روزهای گذشته در فضای مجازی پخش شده، کذب و شایعه است.

سریال تلویزیونی «نیکان» محصول مرکز سیمافیلم از 12 خردادماه روی آنتن شبکه سه می‌رود.

عباس موزون از ساخت فصل جدید برنامه ماه رمضانی شبکه چهار سیما خبر داد و گفت: سازمان صداوسیما با ساخت فصل پنجم «زندگی پس از زندگی» موافقت کرده و الان در پیش تولید قرار داریم.

دبیر رویداد ملی «خانه‌ام خرمشهر» معتقد است نه تنها فعالیت‌های حوزه هنری در خرمشهر و آبادان مناسبتی نیست بلکه نگاه زیرساختی به پروژه‌های هنری در این مناطق به دقت رعایت می شود و پایانی ندارد.

گرگسار ترسناک است، اما نه به اندازه جادوزن که نفس اسفندیار را هدف گرفته؛ موسیقی جای خالی‌ها را پر کرده و صدای یک نفر، رساتر از بقیه به گوش می‌رسد.

صفحه رسمی تیم فوتبال آث میلان ایتالیا برای روایت تعدادی از گل‌های این تیم، ویدیویی تهیه کرده که موسیقی ایرانی روی آن شنیده می‌شود.

همزمان با روز دختر، فرهنگسرای اندیشه میزبان جمعی از دختران شده و جشن بزرگی را برگزار می‌کند.

کتاب «محمد، مسیح کردستان»، زندگی‌نامه داستانی شهید «محمد بروجردی»، به قلم «نصرت‌الله محمودزاده»، دومین کتاب منتخب از چهارمین دوره مسابقات دانشجویی کتابخوانی «هشت بهشت» شد.

وزیر ارشاد با اعلام خانه اقوام در فرهنگسرای نیاوران راه‌اندازی می‌شود گفت: این خانه به دنبال نشان‌دادن تنوع فرهنگی ایران عزیز و وحدت در عین کثرت اقوام ایرانی است، زیرا ایرانیان با همه تفاوت‌های زبان، لهجه قومیت، یک هویت واحد تاریخی را یدک می‌کشد.

فراخوان نخستین جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت منتشر شد.

هجدهمین جلد از دوره 40 جلدی تفسیر «حکیم» حجت‌الاسلام حسین انصاریان با محوریت سوره یوسف منتشر و روانه بازار شد.

نویسنده کتاب «همه چیز رو به راه است؛ ممنونم» گفت: این کتاب گزیده‌ای از 33 دعای صحیفه سجادیه با درنظرگیری سلایق مخاطب نسل جوان است؛ این کتاب محور اصلی مسابقه گویندگی «صدای تو» ویژه نوجوانان بود.