جمعه 10 فروردین 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

ویژه برنامه «نورا» هدیه‌ای ارزشمند از شبکه امید به تمام مادران ایران اسلامی است.

مشکل اصلی، اسباب‌بازی‌هایی است که از طریق قاچاق وارد می‌شوند و هیچ نظارتی روی آنها نیست. به هرحال، تک تک آنها حامل فرهنگی هستند که در برخی شاخص‌ها با فرهنگی ملی، میهنی و بومی ما همخوانی ندارند.

دبیر کنفرانس افق نو در جشنواره فیلم مردمی عمار گفت: تخصص حاج نادر جراحی جنگ نرم بود، مهم‌ترین ویژگی او دقتی بود که در آشنایی با زمان وجود داشت و جلوتر از زمان خود بود.

پسر زفیرلی نسبت به شکایت بازیگران رومئو و ژولیت که مدعی‌اند زفیرلی کارگردان فیلم خلاف وعده‌ای که به آنها داده بود، تصاویر برهنه آنان را فیلمبرداری کرده است، واکنش نشان داد و گفت که این کار آنان شرم‌آور است.

بسیار بازیگرانی بودند که دوست داشتند نقش امیرکبیر را بازی کنند اما نشد؛ حمید مظفری این‌طور می‌گفت دلم می‌خواست این نقش را بازی کنم و این فرصت به هر طریقی داده نشد.

بنابه پیشنهاد رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو، زبان فارسی برای دانشجویان شرق شناسی این دانشگاه اجباری شد.

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان، تعداد 98 جلد کتاب در حوزه زبان و ادبیات فارسی، ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی به کتابخانه ملی این کشور اهدا شد.

موسی عصمتی در یادداشتی که برای انتشار در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده، به بهانه سالروز تولد محمد کاظم کاظمی به بیان برخی از تلاش‌های او در جهت ایجاد همدلی میان فارسی‌زبانان پرداخته است.

آیین رونمایی از مستند «ما کتک نمی‌خوریم» محصول شبکه پرس‌تی‌وی با حضور مدیر تولید این مستند، عوامل این اثر و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سازمان هنری رسانه‌ای اوج کلیپ «به مامان چیزی نگو» را به یاد شهید روح الله عجمیان منتشر کرد.

قرار بود سریالی برای شهیدان کاظمی و خرازی ساخته شود اما هنوز تکلیفِ آن روشن نیست؛ اما این انتقاد وجود دارد که چرا این‌قدر دیر به فکر معرفی قهرمانان ملی و شهیدانمان می‌افتیم.

اتاق کار حاج‌قاسمی که با خیلی از افراد توی دنیا ارتباط داشت، در نهایت سادگی بود. مبل‌های اتاقش ساده بود. میزوصندلی‌ها تشریفاتی نبود.

سحرگاه امروز به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر (عج) در تهران نصب شد.

خبرگزاری تسنیم در گزارشی به بررسی کتاب «اینجا سوریه است»، از جمله نامزدهای نهایی جایزه جلال پرداخته؛ اثری که در آن جنگ سوریه برای اولین‌بار از زبان زنان روایت شده است.

در سالروز درگذشت امیرکبیر، روایت زندگی اولین صدراعظم ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار از رادیو پخش می‌شود.

امام خامنه‌ای به استفتاء پیرامون «حکم امامت جماعت هنگام نقص عضو» پاسخ گفتند.