یک‌شنبه 22 مهر 1403

تشکل های سیاسی بحرین: مردم ما برای دفاع از هر ذره خاک فلسطین ایستاده‌اند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تشکل های سیاسی بحرین: مردم ما برای دفاع از هر ذره خاک فلسطین ایستاده‌اند

تهران - ایرنا - تشکل های سیاسی بحرین به مناسبت روز قدس با صدور بیانیه ای تاکید کردند که فلسطین مساله اصلی امت عربی و اسلامی است و در این راستا هیچ گونه امتیاز، عقب نشینی یا پذیرش دیگری وجود ندارد و مردم ما برای دفاع از هر ذره خاک فلسطین ایستاده‌اند.

به گزارش منامه پست، جمعیت الوفاق و ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین روز جمعه با صدور بیانیه‌های جداگانه، آمادگی خود را برای حمایت از مردم فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی و مقابله با توطئه‌های صهیونیستی - آمریکایی برای سازش امت عربی و اسلامی با اشغالگران قدس اعلام کردند.

جمعیت الوفاق در بیانیه خود تاکید کرد که امت اسلامی در سراسر جهان با اتصال به هر ذره از خاک فلسطین به این خاک عشق ورزیده و خواهند ماند و تا زمان بازپس گیری این سرزمین همچنان به مقاومت و دفاع از مسجد الاقصی ادامه خواهد داد.

در این بیانیه طرح مطرح شده از سوی آمریکا با عنوان " معامله قرن " محکوم شده و آمده است: ملت‌های عربی و اسلامی سدی نامحدود مقابل سازش کاران با دشمن صهیونیستی خواهند بود و اجازه عبور از این مساله بزرگ را نخواهند داد و مقابل وجود صهیونیست‌ها به عنوان یک رژیم اشغالگر که بیش از نیم قرن به اقدام‌های تروریستی دست زده‌اند، چشم و دست بسته نخواهند ایستاد.

الوفاق تاکید کرد: هر وقت نیروها و رژیم‌های سازش کار به سمت رژیم صهیونیستی می‌روند، گزینه‌ها [نیروهای وفادار به مقاومت] به مساله فلسطین پایدارتر و متعهدتر می‌شوند.

این حزب مخالف دولت بحرین، امت اسلامی را به مراقبت از برنامه‌های دشمن برای سیطره بر جغرافیا، اقتصاد، فرهنگ، امنیت و رسانه که از طریق "معامله قرن" عملی خواهد شد، فراخواند.

همچنین ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین با صدور بیانیه ای از مردم این کشور خواست تا با تلاش انقلابی و مقاومت جدی برای آزادسازی و تطهیر فلسطین از وجود صهیونیست‌ها و اخراج آن‌ها برای روز پیروزی که با آزادسازی کامل فلسطین و نماز مؤمنان در مسجد الاقصی همراه است، آماده شوند.

شورای سیاسی این ائتلاف در بیانیه خود به مناسبت "روز جهانی قدس" تأیید کرد که مردم بحرین سالها نشان داده اند که برای تحقق ندای مقدس جهت احیای این روز باشکوه تلاش می‌کنند و این تلاش‌ها به رغم سرکوب مقامات عقب مانده برای از بین بردن این حق مسلم، باقی خواهد ماند.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین با بیان اینکه آنان که تاکنون فلسطین را نفروخته و نخواهند فروخت در صدر صفوف جوانان این ائتلاف باقی خواهند ماند بر ضرورت حرکت جدی در هر سطح برای پاکسازی فلسطین از چنگال اشغالگران تاکید کرد.

این بیانیه با اشاره به اینکه ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین امروز بیش از هر زمان دیگر دغدغه برگزاری و احیای روز قدس با تمام توان معنوی و روحی را دارد، افزود: ما روز قدس را ایستگاه مقاومت برای مبارزه با اشغالگران و مقابله همه پروژه‌های علاقه مند به سازش با رژیم صهیونیستی و امکانی برای ارسال صدای اعراب و مسلمانان به همه نقاط جهان نامرئی می‌دانیم.

این بیانیه با اشاره به اینکه امسال روز جهانی قدس در شرایط استثنایی و خطرناک (شیوع کرونا) برگزار شد، افزود: این شرایط به کمک تعدادی از دولتهای عربی و اسلامی که رسما و علنا مساله فلسطین را با همدستی آشکار آمریکا - صهیونیست رها کردند آمد و نشان داد که این حاکمان با هر قیمتی دوست دارند همچنان در کرسی‌های قدرت و حاکمیت باقی بمانند.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین تاکید کرد که این حاکمان به دلیل نقض اجماع ملت خود برای دفاع از حق مردم فلسطین در عقاید مردم مظلوم و ستمدیده خود غایب هستند و در افکار آن‌ها جایی ندارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: روز جهانی قدس به یک ایستگاه ثابت است تا همه آزادگان جهان بتوانند خشم خود را نسبت به آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد ابراز نمایند و با تثبیت حق آزادسازی سرزمین‌های اشغالی و بازگردان فلسطینی‌ها به سرزمین خود بر پایبندی به نابودی موجودیت صهیونیستی تاکید کنند.

این ائتلاف با اشاره به اینکه با توجه به شیوع کرونا بزرگداشت "روز جهانی قدس" با اتخاذ مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، بدون مغایرت با اقدامات بهداشتی در بحرین برگزار شد، افزود: پرچم‌های فلسطین برافراشته و پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد و هشتک "# بیت المقدس_ راه شهدا" در توییتر منتشر و برنامه‌های ابداعی که به احیای این روز کمک و عادی‌سازی را نفی می کند، اجرا شد.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین بر لزوم ارسال پیام‌های حمایتی و عاشقانه به فلسطینی‌ها، پخش آهنگ‌های انقلابی و انتشار عکسها و فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی که نشان‌دهنده رنج مردم فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها است تاکید کرد کرد.

*س_برچسب‌ها_س*