دوشنبه 9 مهر 1403

تشکیل جریان اصیل فرهنگی در استان مرکزی به برکت کنگره شهدا / برگزاری 19 اجلاسیه تخصصی با محوریت تبیین نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تشکیل جریان اصیل فرهنگی در استان مرکزی به برکت کنگره شهدا / برگزاری 19 اجلاسیه تخصصی با محوریت تبیین نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس

کریمی گفت: به برکت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان فرهنگی قوی در سطح استان شکل گرفته که بیش از 3 هزار فعال فرهنگی، هنری و اجتماعی در این جریان سازماندهی شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ظهر امروز در نشست گام دوم ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی با موضوع برگزاری دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون اظهار کرد: دفاع مقدس به عنوان یک حماسه ملی متعلق به همه ملت ایران است و امروز این گنج گران بها باید به خوبی حفظ شود و لازمه آن پای کارآمدن همه مردم می باشد و لازمه فعالیت در حوزه دفاع مقدس اخلاص در نیت و تقوای در عمل است که باید به آن توجه داشت.

وی افزود: دفاع مقدس الگوهای ماندگاری در بخش های مختلف به ماندگار گذاشت و در طول 42 سال گذشته با الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس در بسیاری از حوزه ها دارای رتبه برتر هستیم و دستاوردهای بسیاری در حوزه های مختلف به ماندگار مانده است.

سردار کریمی تأکید کرد: به برکت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان فرهنگی قوی در سطح استان شکل گرفته که بیش از 3 هزار فعال فرهنگی، هنری و اجتماعی در این جریان سازماندهی شده اند و در طول این سال ها برای اجرای برنامه ها نقش آفرینی موثر داشته اند.

وی ادامه داد: 19 اجلاسیه تخصصی با محوریت تبیین نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در ذیل کنگره شهدای استان مرکزی برگزار شد و بسیاری از اقداماتی که در کنگره شروع شده همچنان با قوت در حال انجام است و برگزاری اجلاسیه ها پایان کار نبود و این در طی 3 سال گذشته به وصوح نمود دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: بیش از 60 هزار دانشجو در سطح استان در قالب 2 واحد درسی دفاع مقدس در طرح شهید مجید ایزد پناه به طور تخصصی با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می شوند که محوریت آن آشنایی با سیره امام و مقام معظم رهبری و نقش استان مرکزی در دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: بیش از 3 هزار و 700 نفر از دانشجویان و اساتید استان مرکزی در قالب اردوهای هفت اقلیم با سیره شناسی امام خمینی (ره) آشنایی پیدا کردند و سعی داریم بعد از ریشه کنی بیماری کرونا این اردوها را برای اقشار مردم استان و در نهایت برای سایر کشور برگزار کنیم.

سردار کریمی تهیه و چاپ بیش از 200 عنوان کتاب در حوزه های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را از دستاوردهای دیگر کنگره شهدای استان مرکزی خواند و افزود: نهضت تولید محتوا در قالب کارگروه ها و کمیته های تخصصی کنگره با قوت ادامه دارد.

وی بیان کرد: بیش از ده ها عنوان اقدامات زیرساختی از جمله راه اندازی موزه دفاع مقدس، احداث دهکده مقاومت بسیج برای گذراندن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، جمع آوری بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی انجام شده که باب فعالیت را برای بسیاری از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی باز کرده است.

سردار کریمی با تأکید بر اینکه با تلاش های ستاد کنگره شهدای استان مرکزی و به برکت هم افزایی ها و مشارکت همه جانبه در استان بسیاری از دستاوردهای کنگره به جریان و گفتمان تبدیل شده اند، گفت: کنگره شهدای استان مرکزی در امر فرهنگ سازی در بخش های مختلف موفق عمل کرده که مهمترین عامل این موفقیت نقش مردم در کنگره بود و باید این نقش روز به روز در فعالیت های کنگره تقویت شود.

وی گفت: دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون با هدف پرداختن بیشتر به نقش جامعه روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در دستور کار ستاد کنگره شهدای استان مرکزی قرار گرفته است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: روحانیت در دفاع مقدس علمدار بود و نقش بسیار مهمی را در حوزه های تبلیغی، تبیینی و رزمی ایفا نمود و حضور روحانیت در انقلاب اسلامی همواره چشمگیر و اثرگذار بوده و روحانیت به معنای واقعی پرچم دار دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی بوده است و اجلاسیه طلاب باید این علمداری را برای نسل جوان تبین کند.

انتهای پیام /