یک‌شنبه 15 مهر 1403

تصادف رانندگی در زنجان 2 کشته برجا گذاشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تصادف رانندگی در زنجان 2 کشته برجا گذاشت

زنجان - ایرنا - سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بر اثر وقوع 2 فقره تصادف رانندگی در مسیر ارتباطی این استان طی 48 ساعت گذشته 2 نفر جان خود را از دست دادند.

سرهنگ محمدعلی عظیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حادثه نخست ساعت 12 ظهر شنبه در کیلومتر 40 جاده ترانزیت زنجان - قزوین بین یک دستگاه خودروی سواری و تریلر اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در این حادثه راننده خودروی سواری جان خود را از دست داد، اظهار داشت: علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه اعزامی به محل حادثه انحراف به چپ خودروی سواری اعلام شد.

عظیمی تصریح کرد: حادثه دوم نیز ساعت 21:45 شنبه شب در کیلومتر 9 باند شمالی آزادراه زنجان - قزوین بین یک دستگاه وانت نیسان و تریلر رخ داد و راننده نیسان بر اثر شدت صدمات و جراحات وارده جان باخت که علت تصادف در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، طی پنج ماهه امسال 53 فقره تصادف فوتی در مسیرهای ارتباطی این استان اتفاق افتاد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (98) به میزان هشت درصد افزایش نشان می دهد و بر اساس آمار پزشکی قانونی در طی مدت یاد شده تعداد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی 108 نفر بود که متاسفانه این تعداد کشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال نیز هشت درصد رشد داشت.

تعداد 270 نفر در سال 97 و 258 نفر نیز در سال 98 بر اثر تصادف‌های رانندگی در مسیرهای ارتباطی برون شهری استان زنجان جان باختند.

استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*