پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تغییر برنامه تیم ملی بسکتبال پیش از انتخابی کاپ آسیا

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
تغییر برنامه تیم ملی بسکتبال پیش از انتخابی کاپ آسیا

حضور در یک تورنمنت بین‌المللی برای تیم ملی بسکتبال پیش از مرحله نهایی انتخابی کاپ آسیا قطعی است. این تورنمنت به جای سوریه در لبنان برگزار می‌شود.

حضور در یک تورنمنت بین‌المللی برای تیم ملی بسکتبال پیش از مرحله نهایی انتخابی کاپ آسیا قطعی است. این تورنمنت به جای سوریه در لبنان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی برنامه‌های تیم ملی بسکتبال برای حضور در رویدادهای پیش رو که پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا و بازی‌های المپیک را شامل می‌شود، کماکان ادامه دارد. آنچه تا به امروز قطعی شده حضور در یک تورنمنت بین المللی پیش از پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا است.

پیش از این قرار بود این تورنمنت به میزبانی سوریه برگزار شود و اتفاقا ایران هم بر اساس مذاکرات شفاهی سوری‌ها، حضور در آن را برای برنامه تیم ملی مصوب کرده بود. طبق آخرین تغییرات و جابجایی ها اما برگزاری این تورنمنت در سوریه منتفی و قرار است لبنانی‌ها میزبان آن باشند.

طبق صحبت‌های اولیه مطرح شده با فدراسیون بسکتبال کشورمان، قرار است این تورنمنت به صورت چهارجانبه با حضور ایران، تیم میزبان، قزاقستان و سوریه برگزار شود. البته هنوز زمان نهایی برگزاری تورنمنت لبنان مشخص نیست اما برگزاری آن برای پیش پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا برنامه ریزی شده به گونه‌ای که قرار است تیم ملی کشورمان بعد از حضور در تورنمنت لبنان از همانجا راهی محل برگزاری دیدارهای خود در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا شود.

دیدارهای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا در گروه E که ایران هم در آن قرار دارد به میزبانی اردن در امان برگزار می‌شود. تیم ملی بسکتبال کشورمان نخستین دیدار خود در این پنجره را 22 خردادماه برابر قطر برگزار می‌کند. سپس 24 خردادماه به مصاف عربستان می‌رود.

پیش از این قرار بود دیدارهای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا اسفندماه سال گذشته در قطر برگزار شود که به دلیل شیوعکرونا و تصمیم دولت قطر مبنی بر لغو تمام رویدادهای ورزشی در این کشور به تعویق افتاد.

در هر صورت تیم ملی بسکتبال کشورمان با برگزاری دو دیدار پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا به کار خود در این رقابت‌ها پایان می‌دهد. قرار است این تیم پس از بازگشت به تهران تمریناتش را برای المپیک و حضور در میادین آماده سازی آن دنبال کند. سفر به ژاپن و برگزاری چند دیدار در این کشور یکی از برنامه‌های مصوب برای این مرحله است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال ایران در حال حاضر با 3 برد و یک باخت صدرنشین گروه E انتخابی کاپ آسیاست. این تیم سال گذشته در قالب پنجره دوم این رقابت‌ها که در قطر برگزار شد، مقابل عربستان به برتری دست یافت اما نتیجه دیدار برابر سوریه را واگذار کرد. در پنجره نخست که سال 98 برگزار شد اما تیم ملی در هر دو دیدار خود مقابل قطر و سوریه به برتری دست یافت.

مسابقات بسکتبال کاپ آسیا در سال جاری میلادی طی روزهای 25 مردادماه تا 6 شهریورماه به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد.