پنج‌شنبه 12 مهر 1403

تغییر چهره رئیس با ابقای تفکر قبلی بر هیئت فوتبال زنجان / رقبای رئیس هیئت، آینده ناموفقی برای فوتبال زنجان پیش‌بینی می‌کنند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تغییر چهره رئیس با ابقای تفکر قبلی بر هیئت فوتبال زنجان / رقبای رئیس هیئت، آینده ناموفقی برای فوتبال زنجان پیش‌بینی می‌کنند

بعد از انتخاب نادر بلباسی، گزینه مورد نظر فریدون اصفهانیان به عنوان رئیس هیات فوتبال استان زنجان، اعتراض فوتبال‌دوستان زنجان برای ادامه روند اسفبار قبلی شدت گرفت و برخی پرچم مطالبه‌گری در استان را برافراشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; بعد از کش و قوس‌های فراوان و ریاست 13 ساله فریدون اصفهانیان، سرانجام نادر بلباسی با کسب 11 رای از مجموع 21 رای ماخوذه در مجمع انتخابات هیات فوتبال استان زنجان به ریاست این هیات انتخاب شد.

حضور بلباسی در راس هیات فوتبال استان زنجان در حالی اتفاق افتاد که وی و تیم حامی‌اش مدت بسیار زیادی است که در فوتبال استان حضور و مسئولیت دارند و نتیجه این حضور، سقوط شدید فوتبال استان از جایگاه‌های بسیار بالا در دهه 70 به رتبه 28 کشور در بین هیات‌های فوتبال کشور رسیده است.

برخی شنیده‌ها نشان می‌دهد علی‌رغم برگزاری انتخابات و تغییر رئیس هیات، تغییراتی در سطح مدیران فوتبال استان اتفاق نخواهد افتاد و مدیریت قبلی با چهره جدید، ادامه‌دار است و رتبه فوتبال استان نه تنها بهتر نخواهد شد بلکه ممکن است بدتر از وضع موجود هم شود.

اعضای مجمع فوتبال زنجان از وضع موجود ناراضی‌اند

شهرام اسکندری‌پور، یکی از نامزدهای ریاست هیات فوتبال استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به حواشی ایجادشده در انتخابات هیات فوتبال، اظهار کرد: چینش‌های انجام‌شده در انتخابات به ایرادات موجود در اساسنامه هیات فوتبال استان زنجان برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه چینش‌ها در انتخابات هیات فوتبال استان زنجان مناسب نبود، ابراز کرد: در انتخابات دوره‌های گذشته هیات فوتبال، رئیس هیات با کسب 100 درصد آرا انتخاب می‌شد اما در این انتخابات، فرد دلخواه فریدون اصفهانیان با 50 درصد و حداقل آرا انتخاب شد.

اسکندری‌پور با بیان اینکه بیش از 70 درصد از آرای رئیس هیات فوتبال از چینش‌های صورت گرفته توسط فریدون اصفهانیان کسب شد، عنوان کرد: رای 50 درصدی رئیس هیات فوتبال زنجان نشان‌دهنده آن است که اعضای مجمع از وضعیت فعلی فوتبال زنجان راضی نیستند.

وی با بیان اینکه استان زنجان در آخرین رده‌بندی‌های هیات‌های فوتبال در کشور، رتبه بیست و هشتم را کسب کرده است، افزود: شاخص‌ها برای این ارزیابی در کل کشور، یکی بوده و این نشان‌دهنده این است که عملکردهای فوتبال زنجان مناسب نبوده است.

مدیریت فعلی فوتبال زنجان، مانع از حضور جوانان و فکر نو است

اسکندری‌پور با بیان اینکه یکی از اصول دموکراسی، گردش افراد نخبه در حوزه مدیریتی است اما متاسفانه اساسنامه هیات فوتبال استان زنجان جلوی این کار را می‌گیرد، گفت: افرادی که در هیات فوتبال حضور دارند متاسفانه اجازه نمی‌دهند تا فکر جدید، افراد جدید و جوانان تحصیلکرده وارد این مجموعه شوند.

وی با بیان اینکه مدیران کمیته‌های فوتبال استان تغییر چندانی نخواهند کرد، ادامه داد: بنده با این روند، آینده فوتبال زنجان را روشن نمی‌بینم.

این نامزد انتخابات هیات فوتبال استان زنجان با بیان اینکه رای اعضای مجمع، حق‌الناس است، تصریح کرد: متاسفانه برخی از اعضای مجمع منفعت شخصی را در رای دادن، دخیل کردند و منفعت اجتماعی را در نظر نگرفتند چرا که اگر منفعت اجتماعی را در نظر می‌گرفتند این‌ها نمی‌توانست عضو مجمع باشند.

اسکندری‌پور با بیان اینکه برخی از اعضای مجمع، انتخابی نیستند و انتصابی هستند، عنوان کرد: امیدواریم رئیس هیات فوتبال در ساختار هیات، تجدید نظر کند و از جوانان در کنار افراد مجرب استفاده کند.

وی با بیان اینکه مطالبه گری و نقد فوتبال استان ادامه خواهد داشت تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که با حضور جوانان تحولی در فوتبال زنجان شکل گیرد.

وی با اشاره به سبک های مدیریتی در کل جهان، ابراز کرد: تجارب و نتایج مطالعات نشان می دهد که در آن سازمان هایی که سبک مدیریت استبدادی وجود داشته مدیران موفق نشده‌اند و سیستم به سمت اضمحلال حرکت کرده است.

وی بیان کرد: مسئولان باید پاسخگو باشند که چگونه مدیریت کرده اند که فوتبال زنجان به این جایگاه رسیده است.

مدیریت فعلی تاریخچه فوتبال زنجان را سیاه کرد

یکی از کاندا های انتخابات هیئت فوتبال استان زنجان با اشاره به سوابق فوتبال زنجان، عنوان کرد: استان زنجان در دهه شصت در بهتریبن لیگ تیم داشته است و نتایج بسیار خوبی به یادگار گذاشته و بعد از آن نیز تیم های خوبی در استان حضور داشته و خاطرات خوشی از خود به یادگار گذاشته است.

وی با بیان اینکه قبلا نگاه این بود که تیم زنجان می تواند به لیگ دسته اول برود و نتایج خوبی به دست آورد، ادامه داد: اما با احمال و کم کاری های مسئولان و چند شغله شدن اصفهانیان فوتبال استان زنجان آسیب دید و این نگاه ازبین رفت.

اسکندر پور با بیان اینکه مشاوران رئیس هیئت فوتبال استان زنجان نتوانستند مشاوره خوبی به اصفهانیان بدهند، افزود: متاسفانه آن ها باعث شدند تا استان زنجان نتواند از ظرفیت های این مدیر استفاده کند.

وی با اشاره به کمیته های هیئت فوتبال، ابراز کرد: مدیران فوتبال استان در طول سال ها ثابت بوده است و این افراد در مدیریت جدید هم مسئولیت خواهند گرفت و مسئولان کمیته ها و مدیران فوتبال استان ثابت خواهند بود یا در بهترین حالت مدیران 20 درصد تغییر خواهند کرد.

احتمال استیضاح رئیس هیئت فوتبال زنجان

یکی از کاندا های انتخابات هیئت فوتبال استان زنجان بیان کرد: چون همان تفکر قبلی و همان افراد در سطح مدیریتی فوتبال استان حضور دارند به نظر من سطح فوتبال و رتبه آن در سطح کشور تغییر زیادی نخواهد کرد مگر اینکه رئیس هیئت دست به تغییر و تحول اساسی بزند و جوانان تحصیل کرده و مجرب را به مدیریت فوتبال زنجان وارد کند تا موفق شود و با وضعیت موجود موفقیتی برای فوتبال زنجان به دست نخواهد آمد.

وی با اشاره به رای 50 درصدی رئیس هیئت فوتبال استان، ادامه داد: این رای شکننده است و اگر هیئت فوتبال زنجان روند خوبی نداشته باشد ممکن است اعضای مجمع در پایان سال اول یا سال دوم، مجمع تشکیل دهند و رئیس هیئت فوتبال استان زنجان را استیضاح کنند.

منصور حسنی کمال در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه با روی کار آمدن مدیریت قبلی اسپانسر ها و افراد فوتبال دوست زنجانی از فوتبال کناره گیری کردند، خاطر نشان کرد: متاسفانه در مدیریت قبلی فقط تیم فریدون اصفهانیان روی کار آمد.

وی با بیان اینکه مدیریت قبلی فقط به دنبال این بود که داوران را روی کار بیاورد، تصریح کرد: برای روی کار آمدن داوران بقیه فوتبالی ها باید از صحنه حذف می شدند.

احرم فشار مدیران فوتبال در انتظار معترضان وضع موجود

این کاندیدای انتخابات هیئت فوتبال استان زنجان با اشاره به مشکلات موجود در هیئت فوتبال زنجان، عنوان کرد: اگر کسی به این مدیریت اعتراض کند مدیران فوتبال هم از احرم های فشار برای کنارگذاشتن فرد استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان می گویند که مدیریت قبلی ما را مجبور به کناره گیری از فوتبال کرد، افزود: این انتقاد به پیشکسوتان وجود دارد که چرا کناره گیری کرده اند.

حسنی کمال با بیان اینکه هیچ یک از مسئولان برای دیدن بازی های فوتبال ما به باشگاه ها نیامده اند، ابراز کرد: فعالان فوتبال استان زنجان اکنون فقط به خاطر جوانان در صحنه هستند و فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه فوتبال زنجان به دلیل یک دل نبودن فوتبالی ها به سمت بهبود حرکت نمی کند، تصریح کرد: چهره های فوتبالی زنجان در مدیریت قبلی افرادی بودند که مدیران فوتبال می‌خواستند آن ها مطرح شوند چرا که گوش به حرف مدیران فوتبال استان بودند.

90 درصد از شهرستان ها به رئیس هیئت رای نداده اند

یکی از کاندیدا های انتخابات هیئت فوتبال استان زنجان با اشاره به انتخابات هیئت فوتبال زنجان، عنوان کرد: 90 درصد شهرستان ها به مدیریت فعلی رای نداده اند ولی مرکز استان به مدیریت فعلی رای داده است.

وی با اشاره به پیر بودن مدیران فوتبال استان، افزود: هر کسی بازنشسته می شود به سراغ فوتبال می آید در حالی که این فضا حضور جوانان را می طلبد.

وی با بیان اینکه هیئت فوتبال زنجان تبدیل به خانه سالمندان شده است، ابراز کرد: متاسفانه ما نمی توانیم آنجا را از خانه سالمندان بودن خارج کنیم.

حسنی کمال با بیان اینکه با این مدیریت در طول 13 سال هیچ نتیجه ای نگرفته ایم، تصریح کرد: فکر می کنم با این مدیریت اگر پیش برویم از آخر اول می شویم.

وی با بیان اینکه اگر این مدیریت برنامه ای داشت تا به امروز انجام داده بود، عنوان کرد: این تیم اگر کاری می توانستند انجام بدهند انجام می داد.

یکی از کاندیدا های انتخابات هیئت فوتبال استان زنجان با بیان اینکه مدیریت فعلی با 11 رای به روی کار آمده اند افزود: این رای شکننده است و پایدار نیست.

کناره گیری تامی افراد موثر در فوتبال به خاطر مدیران فعلی فوتبال در استان

وی با اشاره به کناره گیری فوتبالی ها و اسپانسر ها با توجه به سبک مدیریتی حاکم در استان، ابراز کرد: تمامی صنایع و پیشکسوتان و حتی صدا و سیما می گویند باید این مدیریت کنار برود تا ما با فوتبال زنجان همراه شویم.

حسنی کمال با اشاره به اختلاف داوران با مدیریت فوتبال زنجان، تصریح کرد: در بازی فوتبال مورد داشتیم داوران به دلیل اختلاف اصفهانیان به نفع رقیب کار کرده اند و جوانان ما جور این مدیریت را کشیدند.

وی با اشاره به صنایع قدرتمند استان زنجان، عنوان کرد: چرا پول صنایع زنجان به جیب تیم های لیگ یک می رود ولی برای زنجان منفعتی ندارد این امر فقط یک مدیر شجاع و توانمند می خواهد تا این مشکل حل شود.

این کاندیدای انتخابات هیئت فوتبال استان زنجان با اشاره به فروش تیم فوتبال شهرداری زنجان، افزود: مدیران فوتبال زنجان باید پاسخگو باشند که تیم را کی، به چه کسی، چگونه فروخته اند و پول حاصل از فروش تیم کجاست؟

وی با بیان اینکه من نمی دانستم انتخابات به این شکل پیش خواهد رفت ابراز کرد: اگر میدانستم انتخابات به این شکل پیش خواهد رفت در روز انتخابات روشنگری هایی را به صورت کامل انجام می دادم.

با گمانه‌زنی‌هایی که در خصوص وضعیت فوتبال زنجان می‌شود، رئیس هیات فوتبال استان زنجان در مرحله اول باید به حواشی فوتبال استان پاسخ دهد و تفکری نو در این مجموعه، راه‌اندازی کند تا همراهی تمامی افراد موثر در فوتبال را برای خود کسب.

اگر هیات فوتبال استان زنجان نتواند به مطالبه‌گری‌های شگل‌گرفته، پایان دهد نه تنها نخواهد توانست در این مجموعه کار کند بلکه باعث آسیب دیدن هرچه بیشتر فوتبال استان می‌شود.

براساس اظهارات کاندبداها، بلباسی اگر چه با حمایت‌های رئیس سابق هیئت فوتبال و تیم وی به ریاست این هیات رسیده اما باید برای سامان دادن به وضع موجود، مستقل عمل کند و جلوی هرگونه اعمال قدرت از طرف مدیران قبلی فوتبال را بگیرد و با تکیه به جوانان و تفکری جدید، خاطرات تیم شاهین زنجان را به واقعیت تبدیل کند اگر چه این کار از نظر نگارنده از توان مدیران فوتبال فعلی استان خارج است.

انتهای پیام /

تغییر چهره رئیس با ابقای تفکر قبلی بر هیئت فوتبال زنجان / رقبای رئیس هیئت، آینده ناموفقی برای فوتبال زنجان پیش‌بینی می‌کنند 2
تغییر چهره رئیس با ابقای تفکر قبلی بر هیئت فوتبال زنجان / رقبای رئیس هیئت، آینده ناموفقی برای فوتبال زنجان پیش‌بینی می‌کنند 3