سه‌شنبه 17 مهر 1403

تفاهم و همکاری بین نمایندگان و مدیران زنجان، ضامن شتاب توسعه استان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تفاهم و همکاری بین نمایندگان و مدیران زنجان، ضامن شتاب توسعه استان

زنجان - ایرنا - نماینندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی در نخستین حضور خود در شورای اداری استان بر وجود نگاه تفاهم آمیز، اتحاد و همکاری با مدیران بخش اجرایی برای حل مشکلات تاکید و عنوان کردند که فصل، فصل کار و تلاش وجهاد شبانه روزی برای توسعه همه جانبه استان است.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در شورای اداری استان به ضرورت وجود نگاه ویژه در خصوص همکاری بین بخش اجرایی و بخش تقنینی در کشور تاکید کرد و گفت: نگاه مونسانه تر بین این بخش ها در شرایط کنونی می تواند زمینه بیشتری را برای حل مشکلات فراهم کند.

سید مرتضی خاتمی با بیان اینکه مجلس یازدهم، نخستین مجلس پس از بیانیه گام دوم انقلاب است، اظهار داشت: همه مسؤولان به ویژه قوه قانونگذاری باید در رابطه با تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه تلاش کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان زنجان به مسائل مختلف استان در حوزه های کشاورزی، صنعت و آب اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت فصل کاری در استان، لازم است فعال سازی اجرای طرح ها با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد و بخش فنی استانداری می تواند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشد.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب که با بینش عمیق خود راه را برای مسؤولان در ابطه با مقابله با کرونا روشن کردند، خاطرنشان کرد: بازگشایی مراکز باید توأم با رعایت فاصله گذاری های اجتماعی باشد تا زمینه شیوع بیماری فراهم نشود.

وی با بیان اینکه کشور در زمینه تهیه وتامین تجهیزات مراقبتی در خصوص بیماری کرونا به مرز خود کفایی و حتی صادرات تجهیزات نیز رسیده است، گفت: مهار کرونا در گرو تداوم آموزش ها و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس نیز در این جلسه وجود رهبری معظم انقلاب، مردم انقلابی و جمعیت جوان کشور را از فرصت های کشور برشمرد و گفت: در استان زنجان مزیت هایی همچون قدمت تاریخی استان، قرار گرفتن در مسیر شاهراه ارتباطی جاده ابریشم و همسایگی با هشت استان، کشاورزی، ذخایر معدنی فراوان، ظرفیت های گردشگری، مراکز علمی و دانشگاهی و نیروی کار توانمند و متخصص وجود دارد که با تکیه بر آنها می توان مسیر توسعه را با موفقیت بیشتری طی کرد.

سید البرز حسینی به مشکلات به وجود آمده درحوزه بودجه کشور اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی دخل و خرج دولت مهمترین مشکل است و همه در جریان محدودیت های اعتباری و بودجه ای قرار دارند.

وی با بیان اینکه اگر در اجرای طرح ها به منابع دولتی اکتفا کنیم، زمین می خوریم، اظهار داشت: باید از ظرفیت های مختلف در جذب منابع بهره ببریم.

حسینی بیکاری، ازدواج جوانان، آلودگی های محیط زیستی و محدویت های اعتبارات عمرانی را از جمله مسائل و مشکلات در استان عنوان کرد و افزود: درحوزه آب نیز به صورت جدی پیگیر سهم استان خواهیم بود.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس نیز پیام انتخابات مجلس را، مطالبه تغییر عنوان کرد و گفت: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس، آنان که شرکت کردند با کیفیت رأی خود و آنانی هم که شرکت نکردند با عدم حضور خود، این پیام را دادند که فضای مدیریتی کشور نیاز به تغییر دارد.

حجت الاسلام حسن شجاعی علی آبادی به اتحاد و یکپارچگی ایجاد شده بین نمایندگان استان در مجلس یازدهم اشاره کرد و افزود: ما عهد بستیم که استان را یکپارچه ببینیم چرا که انشقاق حوزه ها و شهرها به مصلحت استان نیست.

وی با بیان اینکه کشور در شرایط کنونی، کشش دعوای سیاسی ندارد، تصریح کرد: در شرایط کرونایی، محدودیت های بودجه ای و وضعیت اجتماعی و فرهنگی حاکم برکشور، نباید منافع حزبی را بر منافع کشور واستان ترجیح داد.

حجت الاسلام شجاعی علی آبادی با بیان اینکه اکنون فصل کار و تلاش و جهاد شبانه روزی برای توسعه استان است، گفت: استان زنجان ظرفیت های زیادی برای پیشرفت دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم نیز دراین جلسه به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: باید در جهت تحقق عدالت در جامعه تلاش کنیم.

مصطفی طاهری به ظرفیت های استان در حوزه های صنعت، حمل و نقل و آی تی اشاره کرد و افزود: باید در اجرای طرح ها اولویت را به بخش خصوصی بدهیم چرا که انجام کارها با وجود منابع دولتی، خیلی هنر نیست.

وی تصریح کرد: مدیران اجرایی باید تلاش کنند تا از ظرفیتهای مردمی در اجرای طرح ها بهره ببرند.

*س_برچسب‌ها_س*