پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تقویت خودباوری ملی و امید به آینده در شرایط کنونی کشور بسیار مهم است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تقویت خودباوری ملی و امید به آینده در شرایط کنونی کشور بسیار مهم است

ساوه - ایرنا - رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه گفت: در شرایطی که کشور درگیر ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی است، تقویت خودباوری ملی و امید به آینده در میان آحاد مردم بسیار مهم و ضروری محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» روز شنبه در هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه با موضوع خودباوری و امید در جامعه که در فرمانداری برگزار شد، افزود: ملت ایران در طول تاریخ بارها در شرایط سخت مانند امروز قرار گرفته و هر بار با نیروی ایمان و خودباوری و همچنین امید به روزهای بهتر از این شرایط عبور کرده است و به یقین مشکلات امروز نیز با کمک خداوند متعال و در سایه درایت و بینش والای مقام معظم رهبری و ایستادگی ملت برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر امید از ملتی گرفته شود قطعا راههای موفقیت به روی او بسته خواهد شد، تاکید کرد: در جامعه اسلامی ما طبق آموزه های دین مبین اسلام، نا امیدی گناه بزرگی است و به همین دلیل روزهای سخت برای همیشه ماندگار نخواهد بود.

امام جمعه زرندیه افزود: با اینکه دشمنان سعی در ایجاد نا امیدی در جامعه ما دارند اما نظام و انقلاب اسلامی بیش از چهل سال است که موفق عمل کرده و اکنون نیز در تمام معادلات بین المللی نقشی مهم و تاثیرگذار دارد که این دستاوردها به برکت ایستادگی ملت و داشتن اعتماد به نفس و خودباوری ملی به دست آمده است.

حجت الاسلام ابراهیمی با یادآوری فرازی از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص امید و خودباوری، اظهار داشت: عنایات حق تعالی همیشه در موفقیت انسانها نقس اساسی داشته و تقویت ایمان و تقوی در جامعه می تواند تضمین کننده موفقیت و رسیدن به خودباوری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه تاکید کرد: البته صرف داشتن امید در شرایط کنونی که کشور درگیر بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی است، راهگشا نیست و باید مسئولان نیز در میدان عمل با اقدامات موثر خود، روحیه خودباوری و امید را به آحاد جامعه تزریق کنند.

سرپرست فرمانداری زرندیه نیز، گفت: ماهیت امیدواری در جامعه اسلامی و شیعه با تمام دنیا متفاوت است زیرا باور ما این است که با ظهور منجی عالم بشریت، آینده از آن ما است.

«سیامک سلیمانی» اظهار داشت: نا امیدی علاوه بر اینکه هدف و چشم اندازها را تحت تاثیر قرار می دهد، موجب بروز برخی از آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی و نظایر آن می شود.

وی افزود: انسان با ایمان و دیندار هیچگاه نا امید نشده و دست از تلاش بر نخواهد داشت؛ از این رو مدیری که امید و نشاط لازم را ندارد، قادر به ایجاد روحیه خودباوری و امید در جامعه نیست بنابراین مدیران باید در راستای ایجاد نشاط و امید در جامعه کوشا باشند.

سرپرست فرمانداری زرندیه گفت: تحریم های ظالمانه ای که استکبار جهانی در این سالها به ما تحمیل کرد، اگر برای هر نظام دیگری اتفاق می افتاد قطعا از هم می پاشید اما خوشبختانه با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مسئولان نظام اسلامی این ترفندها موثر نبوده و جمهوری اسلامی قطعا از این پبچ تاریخی به سلامت عبور خواهیم کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز در این جلسه ضمن تشریح دستور جلسه در خصوص راهکارهای ترویج خودباوری، اعتماد به نفس و امید به آینده، گفت: اطلاع رسانی صحیح و انعکاس فعالیت های صورت گرفته از سوی ادارات، ارگانها و نهادهای دولتی می تواند نقش بسیار مهمی در تزریق روحیه نشاط، خودباوری و امید به آینده در جامعه ایفا کند.

«احمد جوانمرد» اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های شبکه آموزشی شاد فرصتی مغتنم برای تولید محتوی فرهنگی و انعکاس فعالیت های صورت گرفته و تزریق روحیه امید و خودباوری میان دانش آموزان و اولیای آنها است.

جوانمرد گفت: بهرگیری از ظرفیت فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه، آموزش و پرورش، جوانان، ورزشکاران، هنرمندان و رسانه ملی در ترویج فرهنگ خودباوری، اعتماد به نفس و امید به آینده بسیار تاثیرگذار است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه تاکید کرد: ایجاد نشاط عمومی و اجرای برنامه های شاد و متنوع در فضای مجازی از دیگر راهکارهای ترویج امید و خودباوری در جامعه است. سرکشی مرتب فرماندار، ائمه جمعه و نماینده مردم از ادارات و اطلاع از نحوه فعالیت و خدمات رسانی آنها، برگزاری جلسات هم اندیشی مسئولان شهرستان با فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه در مورد تزریق روحیه خودباوری و امید در جامعه از مصوبات جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه بود.

*س_برچسب‌ها_س*