دوشنبه 2 مهر 1403

تماس‌های مشکوک ارتش اسرائیل با با تلفن‌های همراه ساکنان لبنان

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تماس‌های مشکوک ارتش اسرائیل با با تلفن‌های همراه ساکنان لبنان

ارتش اسرائیل از طریق تماس با تلفن‌های همراه ساکنان جنوب لبنان، از آنها خواست خانه‌هایشان را ترک کرده و از شهر بیرون بروند.

در پی تشدید بی‌سابقه تنش در جبهه جنوب لبنان همزمان با آغاز حملات هوایی میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، خبرگزاری رویترز عربی امروز دوشنبه اعلام کرد که لبنانی‌ها بیش از 80 هزار تماس تلفنی مشکوک از اراضی اشغالی دریافت کردند و از آنها خواسته شده خانه‌هایشان را تخلیه کنند.

این خبرگزاری به نقل از شرکت مخابرات «اوگرو» لبنان اعلام کرد: لبنان بیش از 80 هزار تماس مشکوک دریافت کرد که از سوی رژیم صهیونیستی بود و طی آن از مردم لبنان خواسته شده خانه‌هایشان را تخلیه کنند.

خبر مرتبط بمباران مناطقی از لبنان توسط اسرائیل 500 شهید و زخمی برجای گذاشت

رکز عملیات اورژانس وابسته به وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: حملات دشمن اسرائیلی به شهرک‌ها و روستاهای جنوب به شهادت 100 نفر و زخمی شدن 400 نفر منجرشده است.

شرکت مخابرات لبنان نیز بیانیه جدیدی درخصوص مکالمه‌های مشکوک اسرائیلی درباره تشدید مستمر تنش در جنوب لبنان را منتشر کرد.

«عماد کریدیه» رئیس شرکت مخابرات لبنان (اوگرو) اظهار کرد: لبنان امروز دوشنبه بیش از 80 هزار تلاش مشکوک از سوی اسرائیل برای تماس با مردم لبنان و درخواست برای تخلیه خانه‌هایشان دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز عربی، کریدیه در ادامه نیز آنچه رخ داده را جنگی روانی برای ایجاد وحشت و هرج و مرج توصیف کرد.

خبر مرتبط یحیی سنوار اسرائیل را هراسان کرد / گمانه‌زنی‌های عجیب رسانه‌های اسرائیلی درباره رئیس حماس

رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که مقام‌های این کشور در حال تحقیق در مورد احتمال شهادت یحیی سنوار، رئیس جدید دفتر سیاسی حماس در حملات هوایی به نوار غزه هستند.

پیش از این «اوگرو» هک شبکه زمینی منطقه صور توسط رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

صبح امروز برخی رسانه‌ها به نقل از ساکنان بیروت و برخی مناطق اعلام کرده بودند که پیامک‌های هشدارآمیزی را از منبع اراضی اشغالی از طریق شبکه تلفن ثابت دریافت کردند که در آنها خواسته شد به سرعت محل زندگی خود را ترک کرده و از مناطقی که نیروهای حزب‌الله حضور دارند، دور شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این نیز از غیرنظامیان در روستاهای لبنانی واقع در ساختمان‌ها و مناطق مورد استفاده حزب‌الله برای اهداف غیرنظامی و یا نزدیکی آنها خواست برای حفظ جان خود فورا از دایره خطر دور شوند.

دفاتر وزرای اطلاع‌رسانی و فرهنگ لبنان نیز تایید کردند که تماس تلفنی دریافت کردند که طی آن در پیامی ضبط شده از آنها خواسته شد ساختمان را ترک کنند تا در معرض حمله قرار نگیرند.

«زیاد المکاری» وزیر اطلاع رسانی لبنان در بیانیه‌ای اظهار کرد: این روش در مورد دشمن اسرائیلی که در جنگ روانی خود به هر راهی متوسل می‌شود، عجیب نیست.

ارتش رژیم صهیونیستی از ساعات اولیه صبح امروز به گمان اینکه حزب‌الله لبنان قصد حمله گسترده موشکی به اراضی اشغالی را دارد و از آنجایی که اعلام کرده بود حملات امروزش گسترده‌تر و شدیدتر از حملات روز گذشته خواهد بود، حملات هوایی گسترده‌ای را در لبنان آغاز کرد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

تماس‌های مشکوک ارتش اسرائیل با با تلفن‌های همراه ساکنان لبنان 2
تماس‌های مشکوک ارتش اسرائیل با با تلفن‌های همراه ساکنان لبنان 3