دوشنبه 2 مهر 1403

تمامی مدارس سنگی را تا دو سال آینده استاندارد خواهیم کرد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تمامی مدارس سنگی را تا دو سال آینده استاندارد خواهیم کرد

آیین بهره‌برداری و رونمایی از طرح‌های ارتقا عدالت آموزشی و پرورشی بنیاد مستضعفان امروز با حضور محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان و مدیران بنیاد علوی برگزار شد.

در این مراسم حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه اردوگاه امام خمینی در منطقه لواسان را تجهیز کرده ایم برای دانش آموزان که بتوانند نهایت استفاده را از این اردوگاه ببرند گفت: امروز با توجه به تغییرات گسترده، تکنولوژی و شکل گیری شبکه های اجتماعی که وجود دارد اگر نتوانیم از آن به خوبی استفاده کنیم ممکن است نظام آموزشی را مختل کند.

وی ادامه داد: دانش آموزان امروز بسیار تحت فشار نشر اطلاعات قرار گرفته اند که باید افراد را قادر به انتخاب درست کنیم.

دهقان اظهار کرد: باید شرایطی را در اردوگاه های دانش آموزی فراهم کنیم که با مهارت آموزی بتوانند انتخاب درستی را در مسیر زندگی خود داشته باشند گفت: در این دوره از فعالیت بنیاد مستضعفان ما سعی کرده ایم کارها و اقداماتی را انجام دهیم که تبدیل به کار ماندگار شود و آثار آن را در بلند مدت با اصول و اساس علمی و پشتوانه خواهیم دید.

دهقان با بیان اینکه محرومیت زدایی، عمران، آبادانی و پیشرفت مدنظر بنیاد مستضعفان قرار دارد، گفت: توجه به مهارت آموزی و استعداد یابی یکی از اولویت های ما است که آن را در دستور کار خود قرار داده ایم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه هدف ما آن تلاش می‌کنیم تمام مدارس سنگی با هماهنگی آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه ظرف دو سال آینده به مدارس عادی تبدیل شود گفت: سعی ما بر این است که امکانات آموزشی سراسر کشور مانند تهران باشد.

وی ادامه داد: در بنیاد علوی آموزش را از منظر عدالت نگاه کردیم و سعی کرده ایم بخش اندکی از دانش آموزان که از امکانات بهره مند نیستند را بهره مند کنیم.

دهقان با بیان اینکه در عدالت آموزشی دسترسی‌ها را برای مناطق محروم بیشتر می‌کنیم، ادامه داد: شناسایی استعداد برتر را در اولویت قرار داده‌ایم و به دنبال این بودیم که پیوند بین مهارت ها و بوم زندگی افراد برقرار کنیم. در این روند سعی می‌کنیم به جای مهاجرت شاهد برگشت افراد به بوم زندگی خودشان باشیم.

وی اظهار کرد: در اجرای سیاست های سلامت گام های خوبی برداشته ایم چراکه در حال حاضر با نارسایی‌های جدی در بخش سلامت مواجه هستیم و آمار و ارقام قابل توجه است اما اقدامات در حوزه سلامت دهان، دندان، گوش و حلق و بینی و اپیدمی محلی را در دستور کار قرار دهیم تا خدمات ارزنده ارایه دهیم.

دهقان ادامه داد: باید در مهارت آموزی‌ها و علاقه و استعداد افراد سرمایه گذاری کنیم تا افراد شغل مناسب را انتخاب کند و با شغل مناسب در آمد پایدار ایجاد می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری