شنبه 29 اردیبهشت 1403

تندباد شدید به شبکه توزیع برق سرخس خسارت وارد کرد / رفع خاموشی 100 درصد مسیرهای روستایی و آدرس‌های شهری

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تندباد شدید به شبکه توزیع برق سرخس خسارت وارد کرد / رفع خاموشی 100 درصد مسیرهای روستایی و آدرس‌های شهری

خوراشاهی با اشاره به بروز تندباد شدید دیشب در شهرستان سرخس و بروز خسارت به شبکه توزیع برق این شهرستان گفت: در حال حاضر 100 درصد مسیرهای روستایی و آدرس‌های شهری رفع خاموشی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر خوراشاهی، رئیس شرکت توزیع برق سرخس در گفت‌وگو با صبح توس، با اشاره به بروز تندباد شدید شب گذشته در شهرستان سرخس و بروز خسارت به شبکه توزیع برق این شهرستان اظهار کرد: بروز تند باد توام با گرد و خاک شدید شب گذشته در شهرستان سرخس که با توجه به داده‌های هواشناسی بالغ بر 120 کیلومتر بر ساعت بود، منجر به بروز آسیب و حوادث متعدد به شبکه توزیع برق این شهرستان شد.

رئیس شرکت توزیع برق سرخس افزود: در پی بروز حوادث، بلافاصله نسبت به تشکیل 5 تیم عملیاتی علاوه بر شیفت اتفاقات اقدام و به همراه 2 گروه عملیاتی شعب مزداوند و شیرتپه نسبت به برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی مسیر حوادث اقدام شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 100 درصد مسیرهای روستایی و آدرس‌های شهری رفع خاموشی شدند و همچنان خدمتگزاران شهروندان عزیز در مدیریت برق مشغول رسیدگی به مانده مشکلات و حوادث جزئی هستند.

خوراشاهی ضمن توصیه به شهروندان محترم برای انعکاس حوادث شبکه و انشعاب برق با شماره تماس متمرکز 121 (اتفاقات برق)، بیان کرد: در مواقع بروز ناپایداری‌های جوی وسیع به دلیل حجم بسیار بالای تماس با اتفاقات برق از تمامی شهرستان‌های استان ممکن است، تماس موفقیت‌آمیز نباشد، اما از طریق نرم افزار ملی «برق من» امکان ثبت بلافاصله خاموشی به‌راحتی میسر است و این تنها یکی از کاربردهای مهم این نرم افزار است.

رئیس شرکت توزیع برق عنوان کرد: تمامی خدمات قابل ارائه شرکت برق که به‌صورت حضوری و یا در دفاتر پیشخوان قابل دریافت است، از طریق نرم افزار «برق من» به‌صورت رایگان و از منزل قابل دریافت است.

وی در پایان از پیگیری‌های مستمر فرماندار سرخس و حضور معاون سیاسی فرمانداری و بخشدار مرکزی در محل اتفاقات برق سرخس که از نزدیک آخرین وضعیت رسیدگی را جویا شدند، قدردانی کرد.

انتهای پیام /