پنج‌شنبه 19 مهر 1403

توجه هوشمندانه به نماز از اهداف نظام تعلیم و تربیت است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توجه هوشمندانه به نماز از اهداف نظام تعلیم و تربیت است

بروجرد - ایرنا - مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: توجه هوشمندانه و مدبرانه به قرآن، عترت و نماز در راستای سند تحول بنیادین از اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت است و با توجه به اینکه زنگ نماز در شبکه شاد به صدا در می‌آید، برای دانش‌آموزان کارنامه نماز صادر خواهد شد.

محمد مهرافزون روز دوشنبه در همایش نماز در شهرستان ضمن گرامیداشت هفتهی دفاع مقدس افزود: اصول دین مبین اسلام بر پایه ی نماز است و در حکومت های اسلامی به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی نماز از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است و همه ی مدیران و دست اندرکاران نماز وظیفه ذاتی، دینی و قانونی دارند که این فرضیه الهی را در جامعه و بالاخص در دانش آموزان نهادینه کنند.

وی اظهارداشت: زیربنای فرهنگ دینی و معنوی در جامعه اسلامی بر مبنای اشاعه فرهنگ نماز است و زیرا برپایی این عبادت از آسیب های اجتماعی به شدت جلوگیری می نماید و فلسفه نماز باید از خانه تا مدرسه بر اساس تکلیف الهی و آموزه های دینی به خوبی اجرا شود.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: در سند تحول بنیادین ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی پیرامون فلسفه ی نماز و برگزاری این آئین در مدارس تأکید فراوان شده است و انجام این فریضه ی الهی از اولویت های مهم و اساسی آموزش و پرورش است و که باید مدیران و مربیان پرورشی مدارس آن را سرلوحه ی کار خود قرار دهند.

مهرافزون اضافه کرد: سازمان تبلیغات و حوزه علمیه بروجرد با آموزش و پرورش در اعزام روحانی به مدارس برای اقامه ی نماز جماعت همکاری داشته است که این همکاری و همدلی سبب شده بتوانیم نماز جماعت را از نظر کیفیت و کمیت به خوبی بر اساس جدول زمان بندی زنگ نماز در مدارس قبل از شیوع ویروس کرونا داشته باشیم و همچنین اقامه ی نماز جماعت توسط امام جمعه شهر بروجرد در یکی از مدارس باعث هرچه رونق بخشیدن نماز در سطح مدارس شد.

مهرافزون ادامه داد: در بیش از 70درصد مدارس با تراکم جمعیت دانش آموزی بالا قبل از شیوع ویروس کرونا نماز جماعت برگزار می شد و مدیران، مربیان و روحانیون وظیفه و رسالت خویش را در انجام فضیلت نماز جماعت خوب انجام دادند.

ویپیرامون برخی از اقدامات انجام شده در حوزه کارشناسی قرآن، عترت و نماز شهرستان بروجرد افزود: این واحد توانست 6 هزار جلد قرآن و کتاب‌هایی در حوزه عترت و نماز در بین دانش آموزان توزیع کند.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد پیرامون مسابقات قرآن، عترت و نماز اظهار داشت: دانش آموزان بروجرد در سطح استان توانستند رتبه ی نخست را کسب و در مسابقات نهج البلاغه در سطح کشور رتبه ی اول را کسب نمایند.

دراین آیین مدیران مدارس نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون ارتقا و اشاعه ی هرچه بهتر فرهنگ نماز در مدارس ارائه و از 20نفر از افراد برتر در مسابقات قرآن، عترت و نماز با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.

همایش نماز با هدف تقویت پایه‌های دینی و ترویج فرهنگ نماز روز دوشنبه در سالن جلسات آموزش و پرورش بروجرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

*س_برچسب‌ها_س*