چهارشنبه 2 خرداد 1403

توزیع 25 هزار بسته معیشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در خوزستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توزیع 25 هزار بسته معیشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در خوزستان

دزفول - ایرنا - دبیر قرارگاه جهادی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در خوزستان گفت: 25 هزار بسته معیشتی توسط این ستاد در استان خوزستان در حال توزیع است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسین احمدی روز دوشنبه در آیین توزیع یکهزار و 600 بسته معیشتی بین نیازمندان دزفول در محل مصلای امام علی (ع) افزود: دستگیری از مستمندان یکی از کارهای خیر و بهترین عمل در دوران کرونا و ماه مبارک رمضان است که وقتی به دست محرومان می رسد موجب خوشحالی خانواده‌ها و خدا می‌شود.

وی با اشاره به برخی خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: تولید واکسن کرونا در سطح جهانی، ساخت مدارس و خانه‌های بهداشت و مسکن محرومان در سال‌های اخیر از جمله اقدامات بزرگ این بنیاد بوده است. دبیر قرارگاه خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خوزستان افزود: سال گذشته بین پنج تا هفت هزار اشتغال خرد با ارائه تسهیلات میانگین 400 میلیون ریالی در استان خوزستان توسط این ستاد ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از سال گذشته در بخش جهادی کارگاه‌های تولیدی فعال و 170 تا 200 هزار ماسک در استان خوزستان تولید شده و در زمانی که با کمبود ماسک مواجه بودیم، این فشار از دوش کادر درمان برداشته شد. حجت الاسلام احمدی بیان کرد: ستاد احسان فرمان امام در استان خوزستان از ماه رمضان پارسال تاکنون 30 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرده و اکنون نیز 25 هزار بسته دیگر در سطح استان در حال توزیع است که یکهزار و 600 بسته آن هر کدام به ارزش چهار میلیون ریال در دزفول توزیع می‌شود.

وی همچنین از توزیع 60 هزار بسته پروتئینی در تابستان گذشته، توزیع 200 هزار پرس غذا در عید غدیر، 20 هزار بسته نوشت افزار، 40 هزار بسته مواد غذایی در پاییز گذشته و توزیع افزون بر 20 هزار بسته در عید نوروز را از جمله اقدامات انجام شده ستاد احسان در خوزستان عنوان کرد.

دبیر قرارگاه خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خوزستان همچنین به ساخت مسکن، سلامت و پزشکی در این استان اشاره و بیان کرد: از سال گذشته تاکنون حدود 800 جهیزیه در استان توزیع شده و در سیل پارسال بندرامام و ماهشهر نیز 10 هزار بسته توزیع و خانه‌های تخریب شده بازسازی شدند.

وی افزود: پخت و توزیع 100 هزار پرس غذا بین سیل‌زدگان از دیگر اقدامات این ستاد در خوزستان طی یک سال گذشته بوده است که کلیه این اقدامات با پشتیبانی مردم، گروه‌های جهادی، خیریه‌ها و هیات‌ها انجام شده‌اند و 500 گروه جهادی در استان این ستاد را حمایت می‌کنند.

امام جمعه دزفول نیز در این آیین گفت: این رزمایش‌ها با همکاری خیرین، مردم متدین و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد احسان انجام شده و شاهد یک حرکت زیبا و خداپسندانه در دزفول هستیم. حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی فرماندار دزفول را جوان و پرکار معرفی و بیان کرد: او شبانه روز برای مبارزه با کرونا تلاش کرده ضمن اینکه باید از خیرین سلامت و و گروه‌های جهادی نیز قدردانی کرد.

فرماندار ویژه دزفول نیز در این آیین گفت: انجام کمک‌های این چنینی در سطح شهر دزفول باعث می‌شود بحران‌های سخت را پشت سر بگذاریم. علی فرهمندپور با قدردانی از خیرین و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام که باعث چنین اتفاقات خوبی در سطح شهرستان شده‌اند، افزود: دزفول نخستین شهرستانی بود که در پیک سوم کرونا در سطح کشور بیشترین تلفات و ابتلا را داشت.

وی افزود: 470 کیلومتر وسعت و پراکندگی جمعیت شهرستان موجب دشوار شدن کنترل بیماری شد ولی نگاه خداوند و اقدامات خیرخواهانه باعث شد بتوانیم در کمتر از یک هفته وضعیت را کنترل و مهار کنیم. فرماندار ویژه دزفول با ستایش نگاه راهبردی امام جمعه دزفول در افزایش خدمات خیران در شهرستان گفت: آشپزخانه‌ای که در مصلای امام علی (ع) دزفول مستقر شده در اکثر روزهای سال اقدام به پخت و پز برای نیازمندان می‌کند که اقدام ارزشمندی است.

یکهزار و 600 بسته معیشتی روز دوشنبه در مرحله ششم رزمایش احسان و همدلی با حضور مسوولان استانی و محلی، گروه‌های جهادی، خیریه‌ها و فعالان فرهنگی و اجتماعی و مجمع خیرین سلامت بین نیازمندان دزفول توزیع شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*