یک‌شنبه 15 مهر 1403

توسعه آموزش‌ها در فضای مجازی نیازمند تقویت زیرساخت‌ها در زنجان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توسعه آموزش‌ها در فضای مجازی نیازمند تقویت زیرساخت‌ها در زنجان است

زنجان - ایرنا - رییس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: فضای مجازی و تقویت زیرساخت‌های لازم فرصت مناسب برای ارائه برنامه‌های مختلف آموزشی است و برنامه ریزی دست اندرکاران برای ارتقای تکنولوژی مورد نیاز آن می‌تواند برای سالهای آینده نیز مفید باشد.

قاسمعلی قنبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش های غیرحضوری و در فضای مجازی می تواند به عنوان فرصتی در این حوزه باشد و با بهره مندی از این بستر و تامین نیازمندی های آن می توان حتی در شرایط غیرکرونایی و عادی هم از این فضا در جهت ارتقای کیفیت های آموزشی بهره گرفت.

وی با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در امور فرهنگی آموزش و پرورش زنجان افزود: تابستان امسال 467 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان تشکیل شد که در مجموع 76 هزارو 943 دانش آموز در آن به فعالیت های هنری و فرهنگی پرداختند.

وی یادآوری کرد: از مجموع 76 هزارو943 دانش آموز 42 هزار و 151 نفر را دختران و 34 و 792 نفر را دانش آموزان پسر تشکیل می دهند.

به گفته این مسؤول، از مجموع 467 پایگاه تابستانی که در استان تشکیل شد، تعداد 294 پایگاه شهری و 173 پایگاه روستایی بود که 54 هزارو 482 نفر در پایگاه های شهری و 22 هزارو 461 نفر در پایگاه های روستایی حضور داشتند.

قنبری همچنین به گسترش فعالیت غیر حضوری پایگاه ها نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت انتشار ویروس کرونا، بیشتر امور پایگاه ها در تابستان امسال به صورت مجازی و در قالب گروه ها و کلاس های آنلاین و تولید محتواهای الکترونیکی برگزار شد و تعداد یک‌هزارو 89 کانال و گروه در پایگاه های تابستانی میزبان دانش آموزان علاقه‌مند بود و تجربه ای جدید از هنر آموزی در این محیط ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: با تمرکز و همت معلمان در اداره فرهنگی هنری و مناطق استان فصل جدیدی از خلاقیت و هنرآموزی در سطح پایگاه های تابستانی رخ داد که این تعداد از هنر دوستان جذب فعالیت های فرهنگی و تربیتی شدند.

*س_برچسب‌ها_س*