جمعه 7 اردیبهشت 1403

توضیحات وزارت ارشاد درباره تأخیر در انتقال پیکر «ابتهاج» به ایران

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
توضیحات وزارت ارشاد درباره تأخیر در انتقال پیکر «ابتهاج» به ایران

بدیهی است به محض حل مشکل اداری و با هماهنگی خانواده آن مرحوم زمان برگزاری مراسم در تهران و رشت متعاقبا اعلام می‌شود.

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تأخیر انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج از آلمان به ایران توضیحاتی ارائه کرد.

محمد شالویی درباره به تعویق افتادن انتقال پیکر این شاعر معاصر به ایسنا گفت: به‌دلیل مشکلات اداری پیش آمده در کشور آلمان انتقال پیکر مرحوم استاد امیر هوشنگ ابتهاج به تهران، امشب 26مردادماه انجام نمی‌شود و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

شالویی افزود: با توجه به ارتباط مستمر با خانواده آن مرحوم، امیدواریم هرچه زودتر این مشکل اداری حل شود و با توجه به آمادگی لازم که برای استقبال، تشییع و تدفین در کشورمان وجود دارد، هرچه زودتر پیکر این استاد ارجمند وارد ایران شود. بدیهی است به محض حل مشکل اداری و با هماهنگی خانواده آن مرحوم زمان برگزاری مراسم در تهران و رشت متعاقبا اعلام می‌شود.

امیرهوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه) که درتیرماه 1401 به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، بامداد چهارشنبه 19 مرداد در 94سالگی درگذشت.

زنده یاد ابتهاج، سال 1306 در رشت متولد شد و در 20 سالگی اولین کتابش با نام «نخستین نغمه‌ها» را منتشر کرد. او سرودن غزل را در کنار سرودن شعر در قالب های دیگر سنتی تجربه کرد. همچنین نمونه‌هایی از شعر نو در بین آثار این شاعر به چشم می‌خورد. شعر تصنیف مشهور «سپیده» که با عنوان «ایران ای سرای امید» شناخته می‌شود، از سروده‌های ابتهاج است.

تماشاخانه

در برخی مراکز توانبخشی توان‌خواهان را به چه حقی کتک می‌زنند / آن‌ها معلول ذهنی‌اند و اگر بی‌قرار شوند یا اطاعت نکنند، باید کتک‌شان زد؟ (فیلم)

ببینید | آواز خواندن خواننده 97 ساله در بستر بیماری

فیلم های دیگر کانال عصر ایران در تلگرام
توضیحات وزارت ارشاد درباره تأخیر در انتقال پیکر «ابتهاج» به ایران 2
توضیحات وزارت ارشاد درباره تأخیر در انتقال پیکر «ابتهاج» به ایران 3
توضیحات وزارت ارشاد درباره تأخیر در انتقال پیکر «ابتهاج» به ایران 4
توضیحات وزارت ارشاد درباره تأخیر در انتقال پیکر «ابتهاج» به ایران 5