دوشنبه 23 مهر 1403

تولید بیش از 730هزار عدد ماسک در کارگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای خوزستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تولید بیش از 730هزار عدد ماسک در کارگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به فعالیت‌های پیشگیرانه این اداره کل برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: بیش از 730 هزار عدد ماسک تا پایان اردیبهشت ماه در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان خوزستان تولید شده‌است.

عبدالنبی سواعدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای پیشگیری از کرونا، در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان چندین کارگاه خیاطی فعال و به صورت مشارکتی در حال تولید وسایل و لوازم بهداشتی از جمله ماسک، گان، کلاه و پاپوش می باشند.

وی افزود: از زمان راه‌اندازی این کارگاه‌ها 93 هزار و 200 گان، 29 هزار و 500 عدد پاپوش و محافظ، 18 هزار و 800 عدد کلاه،9 هزار جفت دستکش و چهار هزار بطری الکل تهیه و توزیع شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با بیان اینکه 33 کارگاه در سطح استان مشغول تولید لباس محافظ برای کادر درمانی هستند گفت: برای تولید لباس‌های محافظ 295 دستگاه چرخ خیاطی در اختیار 500 نیروی ماهر شامل کارآموزان، مربیان و کارشناسان قرار گرفته است.

سواعدی با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها با مشارکت بسیج، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد برکت و بهزیستی انجام شده است افزود: تجهیزات، کارگاه‌ها و نیروی ماهر توسط این اداره کل تامین شده و دیگر موسسه ها نیز امین بخشی از مواد اولیه را بر عهده گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان گفت: لباس محافظ و ماسک‌های تولید شده پس از ایزوله شدن در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار می‌گیرد و توزیع آن برعهده دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی است.

*س_برچسب‌ها_س*