یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

تولید تخم مرغ تا پایان سال حداقل 100 هزارتن افزایش می یابد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تولید تخم مرغ تا پایان سال حداقل 100 هزارتن افزایش می یابد

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل 100 هزارتنی به بیش از یک میلیون و 400 هزارتن برسد.

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و 330 هزارتن تخم مرغ صنعتی و 90 تا 100 هزارتن تخم مرغ بومی در کشور تولید شده است.

او با بیان اینکه پتانسیل و ظرفیت کنونی صنعت مرغ تخم مرغ گذار تولید سالانه یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 600 هزارتن تخم مرغ در کشور است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال با افزایش حداقل 100 هزارتنی نسبت به سال قبل به بیش از یک میلیون و 400 هزارتن برسد.

کاشانی، درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار سال گذشته 135 هزارتن تخم مرغ به ارزش 170 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد و پیش بینی می شود که امسال حداقل 160 هزارتن تخم مرغ صادر شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه تخم مرغ کماکان کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می شود، گفت: علی رغم افزایش قیمت نهاده های دامی، هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری 46 تا 47 هزارتومان عرضه می شود که انتظار می رود در راستای پایداری تولید، قیمت اصلاح شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی