شنبه 5 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بررسی ها نشان می دهد که رشد تولیدات خودروسازی مهم‌ترین عامل افزایش شاخص تولید صنعتی در اسفند سال گذشته بوده و در مقابل، صنایع غذایی در این بررسی رشد منفی را تجربه کرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: امسال قصد داریم با تولید بالای یک میلیون و 600 هزار دستگاه، رکورد تولید خودرو در کشور را بشکنیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت گفت: در گام دوم طرح تحولی تمرکز بر توسعه محصولات بومی باکیفیت بر اساس پلتفرم‌های جدید است و قصد داریم که 9 محصول جدید به بازار عرضه کنیم

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه 9 خودروی جدید به بازار در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش تولید خودروسازان بزرگ کشور و اجرای گام دوم طرح تحولی خودرو با اصلاح قیمت‌ها میسر می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شورای رقابت به تشریح عواملی که در تعیین قیمت کارخانه‌ای خودروها موثر بوده است پرداخت و تاکید کرد که قیمت‌های خودروهای مونتاژی (CKD) نیز پس از طی فرایند مشابه متعاقباً ابلاغ خواهد شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سید مصطفی میرسلیم در نامه‌ای به محمد مخبر تاکید کرده است: در زمان‌هایی که بازار ملتهب می‌شود و کاهش عرضه محصولات داخلی در حوزه صنعت اتفاق می‌افتد، بحث واردات کالاهای دست دوم داغ می‌شود؛ طرحی که با عنوان قیمت پایین کالاهای دست دوم برای مصرف‌کننده، توجیه می‌شود.

وب‌گاه گسترش

سید امیر احمدی - دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو کشور

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مصطفی میرسلیم با انتقاد از واردات کالای دسته دوم گفت: این طرح‌ها در حالی مطرح می‌شود که تولیدکنندگان داخلی ظرفیت‌های خوبی در زمینه تولید ایجاد کرده‌اند و واردات کالاهای دست دوم کمر آن‌ها را خواهد شکست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر اقتصاد در مورد نامه معاون اول رئیس جمهور به شورای رقابت برای تعدیل قیمت‌ها نیز تصریح کرد: نامه مخبر مبنی بر مخالفت با افزایش قیمت نبود بلکه مبنی بر بازنگری مصوبه شورای رقابت بود. پس از برگزاری جلسات نیز افزایش قیمت به صورت میانگین از 35 درصد به 29 درصد کاهش یافت.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی اقتصادی دولت از ثبت رشد 30 درصدی نقدینگی در 12 ماهه منتهی به اسفند 1401 خبر داد و گفت: به این ترتیب میزان رشد نقدینگی به کمترین میزان خود از سال 97 تاکنون رسیده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: نرخ تورم امسال را با تدابیر و کاهش عوامل برون زا به سمت سیر نزولی هدایت می کنیم.

وب‌گاه عصر ایران

مسائل وابسته به واردات خودروی دست دوم دیگر بخش این نامه به معاون اول رئیس جمهور است که آن به ضد و نقیض‌های واردات خودرو با اصول کاری پرداخته شده‌است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک نماینده مجلس گفت: اینکه مخبر با نامه از شورای رقابت خواست که آنها تغییر رویه دهند در حقیقت توپ را داخل زمین شورای رقابت انداخت در حالی که بخش اعظم کار در مورد قیمت‌گذاری خودرو را خود دولت باید انجام دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ایزدخواه با اشاره به نامه مخبر به شورای رقابت گفت: اینکه مخبر با نامه از شورای رقابت خواست که آنها تغییر رویه دهند در حقیقت توپ را داخل زمین شورای رقابت انداخت در حالی که بخش اعظم کار در مورد قیمت‌گذاری خودرو را خود دولت باید انجام دهد.